Alla inlägg under januari 2009

Av Lisa Hillbom - 29 januari 2009 15:35

Jag hittade honom.


På möte på jobbet.


Skäms på mig som inte lyssnar på honom när han berättar något´. Men berättade han verkligen det då? Hrm.


Nu ska jag fortsätta städa och lyssna på Timo.

Av Lisa Hillbom - 29 januari 2009 13:57

Jag kommer hem, och Jockes bil är inte hemma.


Vart ska jag efterlysa honom? Han borde och ska vara hemma nu! Han slutar ju ett!


Han har inte hört av sig, ingenting. Skulle han gjort illa sig på något sätt skulle väl jag fått veta det? Inget svar på mobilen...


Vad är detta.


Återkommer med uppdatering. 


Av Lisa Hillbom - 28 januari 2009 21:00

Shit, sa jag till Jocke alldeles nyss, jag har inte bloggat idag.

Då sa han, kom nu, sen ledde han in mig till datorn.

Tvingar du mig att blogga? Ja, annars blir din mamma fundersam.


Jaha.


Jag är trött, trött, trött. Ont i huvudet och mensvärk.


Saga har skrikit en timme, för hon skulle inte sova. Vi var tvugna att ta upp Linus, så fick han ligga i sängen och titta på Dora, tills hon lugnat ner sig. Och det dröjde. Det slutade med att hon stod i trappen och skrek: Snart gör jag illa er!


Det är mitt barn det. 3,5 år. Söt som en docka. Alldeles ljuvligt rar i alla andras ögon.


NI SKA VETA ATT HON KAN BLI ETT MONSTER!!!


Det är allt jag orkar blogga idag, för jag är heeelt uttömd på energi. I morgon är jag tillbaka med nya krafter.


Over.

Av Lisa Hillbom - 27 januari 2009 18:52

I morgon kör vi igång igen. Linusen är mycket piggare, även om han fortfarande är lite snorig. Men mankan ju inte vara hemma så fort snoret rinner. Vi har vart hemma nog mycket, ska gudarna veta.


Tycker så synd om grannens lilla Elias. Gubben, då. Precis sådär hade Saga det ett tag. Konstant sjuk, fick aldrig ta igen sig över huvudtaget. Fruktansvärt, så hjälplös man blir.


Mamma var här en sväng och åt lite köttfärssås. Hon passade på att springa ut till glassbilen när barnen var i duschen. Som det såg ut på det hon köpte, så var det bara för glassbilen att fylla på lagret. Jesus. En heeel kartong, med diverse gott.


Glass är min last. Glass är livsfarligt. Man blir inte äcklad, som av godis eller chips. Man kan äta huuur mycket som helst! Sååå otroligt gott.


Köpte chips till Jocke igår, när jag åkte hem från P-mötet. Vinäger-chips, har jag hört mycket bra om. Men jag borde ju förstått. Vinäger + Chips = Näää.... Det går ju inte. Mycket märklig blandning.


Nu ska lill-piluttan i säng, sen ska jag ta en varm dusch och ladda inför jobb.

Av Lisa Hillbom - 27 januari 2009 13:17

Här kommer dom.


Busan, med hennes tre egna kids, och Sveas 4 små (svarta klumpen, liksom). Hon tog sååå väl hand om dom.


Och så Räkan. En bild, för att ni ska förstå hans storhet, och varför han är värd varenda krona.

Sådär är han.

En morgon var han på väg att följa med Jocke till jobbet. Jocke blev livrädd, när han satt sig i bilen och hörde att någon rörde sig i baksätet! Då hade Räkan hoppat in dagen före, och goffat ner sig. Sen låg han där hela natten. Humor!!!


Han är världens bästa katt. Lite bättrem lite finare än de flesta andra katter. Det är därför han måste äta foder som kostar hutlösa pengar.

Av Lisa Hillbom - 27 januari 2009 12:50

...2007. Vår tjocka, svarta honkatt såg ut som hon hade svalt en fotboll. Så vi insåg att det är nog nåt därinne. Vi höll henne inne, men den rackarn smet ut ändå. Efter några dagar kommer hon tillbaka. Mager som en sticka, och alldeles blodig! Jesus. Hur fixar jag det här. Jocke jobbade, och ensam med två små barn.

Men Saga hade precis somnat, så jag tog Linus i bilstolen (!), lämnade dörren öppen, släppte ut Svea, och smög efter. Hon gick några hus upp, sen svängde hon vackert in på en gård. Ner på baksidan, in på altan. Och jag efter. Hej här kommer Taikon!

Och där, där på en stol låg dom. 4 små svarta bollar. Alldeles nykläckta.

Svea tittade på mig och funderade nog hur jag skulle lösa det här.

Jag plockade upp dom, la på Linus i stolen, och sen så gick vi hem tillsammans. Alla 7.


Kattungarna växte, och Svea var inte världens snällaste mamma. Speciellt mog en liten kattunge. Han var väldigt utsatt för henne elakheter, och mitt hjärta smalt väl...

En dag, var den här katten ungen i så taskigt skick att han inte ens orkade äta. Han var så otäckt slö. I ren panik gav jag honom en liten medicinspruta med Linus ersättning i. Och ni må tro att det gjorde susen! Han fixade det. Men efter den lilla incidenten så fick han heta Räkan. The Shrimp.

Räkans mamma blev så elak mot hennes ungar, att vi var tvugna att ta bort henne. Busan hoppade in som surrogat. (Bild kommer)


Eftersom mitt modershjärta så hade smält för denna lilla Räka, så bestämde jag att han skulle få stanna hos oss.


Han är världens coolaste katt. Han ligger mitt i vägen, när bilarna kommer. Men tro inte att han flyttar sig. Nej. Dom får köra runt honom. Eller så får vi gå ut och lyfta bort honom. Han har ett tålamod med barnen, som inte är av denna värld. Han är som en liten hund! Detta ljuvliga lilla djur. Han är tjock som en liten dunderklump, men har ett ansikte som är så litet och nätt. Mamma, som inte har så stor koll på nåt, brukar alltid säga : Men det där katten ska väl ändå ha kattungar snart! Mamma, det är en hankatt!!!


Men nu. Nu har kattskrutten blivit en dyrgrip.


Idag var vi till veterinären. Stod och pratade med Therese, när jag såg att han försökte kissa, samtidigt som han skrek och det kom blod! Panik!

Akut till Torkel. Som tur var så var blåsan tom. Med det bara rann blod ur honom när Torkel tryckte honom på magen! Otäckt. Smärtstillande, penicillin (IGEN), och specialfoder för att lösa upp njursten.


Kände mig lättad, för idag har jag nämligen betalat räkningen från förra veterinärbesöket!!! Pust. Ska detta börja bli standard? Jesus. Ett besök i månaden + medicin = cirkus tusenlappen i månaden.


Ångrar jag mig, att jag behöll honom?

Nej, inte en sekund. Trots att han stinker rutten apa av allt kiss, och att han ser ut som en alien-katt med sitt rakade huvud.


Han är ändå min älskade, älsklingsräka.



Av Lisa Hillbom - 27 januari 2009 09:40

Det är så himla mycket roligare när alla helt plötsligt kan kommentera det som skrivs! Äntligen fungerar allt som det ska!


Nu är dagens första rusch avklarad. Frukost, tvätt och kläder är fixat. Förutom på mig själv! Kidsen sitter och ritar lite, med deras dassiga pennor. Ska ta mig en kopp kaffe och läsa tidningarna på internet, sen ska jag ta tag i mirg själv också.


Fick farfarstoppen jag beställde igår! Superskön, men jag fegar ur lite på att använda den som klänning. Tror inte jag skulle bli riktigt bekväm. Livrädd att den ska åka upp i rumpan. MEN! Jag har ju fyndat på tradera. Så igår, dök det ner ett par jenas i min postlåda, för 40 kr + ungefär lika mycket i frakt. Nyskick, jättefina. Och det bästa av allt. Dom satt som smäck!!! Kanoners ju. Får se om jag tar pumps eller stövlar till. Tror kanske pumps ser bättre ut till jeansen. Får se.


Nä. Nu ska jag ta mig en vända på väbben.

Av Lisa Hillbom - 27 januari 2009 08:17

Såhär i ottan på morgonen! Såg helt ok ut, med tanke på att vi redan handlat all mat. Bara kompletteringshandling.


Efterfrågades recept, eftersom jag fått ihop en matsedel för 4 veckor. Men det är ju bara vanlig, tråååkig mat! Igår åt vi torsk, potatis och äggsås. Idag ska pappa till slakten, så då blir det köttfärssås och pasta. Han köper även med grytbitar till kalops här framöver.

Vi satt oss och kikade på arla.se och stoppade in lite nytt här och var. Så på Lördag ska vi äta nyförälskade kräftstjärtar och pasta, och på Söndag blir det att prova en ny tacopaj.

Jag håller er uppdaterade.


Nu har jag en liten skitunge som vill ha lite frukost, så jag ska fixa lite mannagrynsgröt. Sen så har jag lovat Fröken Hillbom att vi ska åka till Nisses och köpa lite nya pennor och någon ny målarbok.


Over.

Ovido - Quiz & Flashcards