Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Lisa Hillbom - 18 januari 2009 18:25

Har vart en lååång, men skööön Söndag.


Förutom att jag hade gjort illa mig på nåt konstigt sätt. Hade ett märkligt föremål under nageln, som jag med nål vad tvungen att försöka pilla ut. För det gjorde så jääävla ont! Och skam den som ger sig. Till slut kom grejen ut, och tillsammans med den började det rinna var och blod under nageln. Uäck. Då blir jag alldeles kallsvettig, yr och konstig. Men nu känns det bättre. Och nu tycker jag nästan att jag var lite duktig. Eller, modig iallafall!


Farmor och Farfar kom och lämnade puppen mitt i maten, så dom fick också lite lunch. Efter lunchen skulle jag byta på Linus, och tvätta av honom inför sovningen.

Då hör jag Saga i köket: Han är ju totalt insnöad!


Va? Unge! Vart får du allt ifrån? Häromdagen fick mormor höra att hon var en lömsk ko. Shit. Börjar ju fundera på om man misslyckats med något i uppfostran.

Eller så har hon bara en grymt vild fantasi, vilket är bra. Det ska barn ha.


Linus hörde en telefon ringa idag när han kollade på tv. Då hojtade han: Jag tar det!

Det har han aaaldrig hört sin mamma säga. Hihi.


Det blev lite fixande med nytt recept på lax. Jistanes, så gott det blev! Barnen vräkte i sig, och Jocke åt nog mest av alla. Lite kul, för han tycker ju inte om lax. Eller? Jag har typ tvingat honom att lära sig.

Hoppas inte att han får för sig något liknande med mig och pölsa.*hulk*


Efterrätt gjorde vi också. Äppelpaj och vanlijsås. Linus klämde 3 portioner. Och hela tiden säger han Mmmmm. Det är så tacksam att laga mat till honom. Han är precis som far sin!


Observera att på bilden har maten EJ vart i ugnen. Vi har inte gjort sushi eller nåt sånt tok.


Nu ska snart barnen sova. Sen blir det nog tidig kväll för oss.

I morgon ska Jocke jobba eftermiddag. Det är första gången sedan någon gång i början på December. Lite pirrigt är det allt!

Ska höra med moster Anna om hon vill följa med oss till badhuset någon dag, kanske vi kan tigga lite mat där sen. Äh, det rullar på. Kommer nog gå bra. På något sätt löser det sig nästan bättre när man är själv. Man lägger upp sin planering, sen plöjer man på. Ingen som lägger sig i, och anser sig ha ett bättre förslag. Hrm.

Av Lisa Hillbom - 18 januari 2009 11:50

Är inte fantast av recept. Drar oftast ihop något från en liten idé som kommit upp i huvudet, sen blir det som det blir.


Men nu hade jag lax i kylen, som jag ville göra något annat med. Så jag satte mig på arla.se och letade. Hittade ett smaskigt recept, men hittade även detta. Jag och Jocke testade det i somras, och det var alldeles... alldeles... ljuvligt! Helt fantastiskt! Det asbolut godaste jag någonsin ätit med lax.


Varsågoda.


http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=15228

Av Lisa Hillbom - 18 januari 2009 10:43

Som sagt, så kom ju MajaLottaFisenbom hem igår kväll. Hon sov på madrass på vårt golv, tills hon kom på att det var mycket mysigare hos mamma. Så då bytte hon och pappa plats.

Sen vaknade fröken 07.15 Så mycket för den sovmorgonen.

Och puppsen, hos farmor och farfar. Han hade minsann sovit till 08.45 Jäkla skitunge!


Men vi låg kvar i sängen till runt nio och tittade på lite tv. Jag somnade nog till, för när jag vaknade så hade jag ett plåster på armen, och Saga frågade om armen mådde bättre, för den hade ju vart lite svullen. Tokfia.


Nu har vi ätit frukost, och jag har tagit en ljuvlig dusch. Nu ska jag bara njuta av min Söndag. Laga lite mat, kanske baka något, och bara vara tillsammans med mina kottar.

Ovido - Quiz & Flashcards