Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Lisa Hillbom - 25 januari 2009 18:14

Herregud, det händer ju ingenting i den där jäkla tvättstugan! Fan, vilket lass. Kan ju tacka Gudarna att vi har en torktumlare, annars skulle jag vara knäpp nu. Shit. Men det tar sig väl, även om det inte syns just nu.


I morgon är det dagis och jobb igen! Blir full fart. Jobb till 13.30, hämta kidsen, sen ska vi eventuellt iväg till slakten och hämta köttfärs (om inte moffa kirrar det). Sen personalmöte runt 17-tiden skulle jag tro. Hejochhå.


Idag har vi vart ute i två omgångar, eller jag och Linusen var med ut på förmiddagen, sen gick pappis och Sagis ut själva en stund på eftermiddagen. Linus vägrade, har skulle absolut inte ut. Så han fick stå inne och diska medans jag gjorde det sista med maten.


Blev köttgryta och ris idag, efter lite ihoplån från grannar! Tack för det.

Barnen och jag bakade en äppelpaj, och fixade lite vaniljsås till efterrätt. Därav Linus ljuvliga lilla ansikte!


Nu sitter nyduschade, nyschamponerade och tvålade, nytopsade öron, nyklippta naglar-barn i soffan och kollar bompa, innan det är dags att krypa i säng.

Det är våran Söndagsrutin. Det är äcklig med långa, smutsiga naglar. Och alldeles gula öron. Uäck. Därför gör jag det varenda Söndag, får då vet jag att det ytterst sällan händer mina barn. Mina barn ska vara rena. Och nu på vintern behöver man fasiken inte tvätta deras hår mer än en gång i veckan. Eller. Det beror väl på vad som hamnat i håret (vinäger). På sommaren är det lite annat, när det är svettiga små huvuden som kommer in i duschen.


Bla, bla, bla. Inget vettigt.


JO! Det hände en gång till idag. På väg ner till duschen började Linus pilla sig på snoppen (utan blöja). Vi sprang in på toa, och visst, han kissade!!! Jag blir så stolt över lilla bubben! Nu finns ju hoppet. Han har inte vart det minsta intresserad. Det är ju ingen brådska, men kul när det händer något.


Och Räkan bor i garaget. Mohaha. Vi ska ringa till Torkel i morgon. Antagligen urinvägsinfektion.


Nu ska barnen i säng!


Over.

Av Lisa Hillbom - 25 januari 2009 13:51

Mammas Stooora kille.


Idag har han kissat på toaletten!


Stolta, stolta mamma.

Av Lisa Hillbom - 25 januari 2009 08:36

Räkan kom in, efter att ha vart ute hela natten. Hoppar upp och ska äta, och så ser jag hur det bara rinner kiss ur honom! Han läcker ju, lilla fisen. Förstod att det inte var något han gjorde med flit, lilla grisen.


Ska ringa Falun, och se om vi kan avvakta, eller om vi ska komma upp idag. Tur man har försäkring på dom.

Av Lisa Hillbom - 25 januari 2009 07:29

Tiiidig morgon.


05.59 vaknade pruttungen. Minsta, alltså. Har sovit i soffan en stund under tiden dom tittat på TV. Skönt.

Ska snart baka lite scones till mannen som har sovmorgon idag. Jag sussade ju till nio igår.

Så blir det lite mysig Söndagsfrukost.

Sen ska vi försöka ta oss ut med barnen idag, så att dom får leka av sig lite i snön.


Men vi har också ett riktigt braklass med tvätt! Något är, än en gång, fel med vår lilla räka. Skulle tro att det är urinvägsinfektion eller njursten. Men jag vet inte. Han verkar inte ha ont alls. Men han går på lådan hur mycket som helst, sen kommer det ingenting. Han tvättar sig hela tiden. Och så har han skvätt lite här och var. Vi har misstänkt det, känt lite lukt. Men det är så jäkla svårt att hitta vart. Men vi hittade i vår säng, mitt täcke. Värst är det nere, så där blir det riktig storstädning idag, och tvätt av täcken och rubbet. Så vi vet vad vi ska göra.


Men jag tror liksom inte på att han går runt och skvätter med flit. Han har aldrig annars gjort det, på snart 2 år. Tror mer på att han ofrivilligt läcker, eller något sånt...


Måste ringa Torkel i morgon. Vill inte att han ska gå runt och må dåligt.

Ovido - Quiz & Flashcards