Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Lisa Hillbom - 6 januari 2009 21:16

Saga vägrade sova, hon påstod att hon var hungrig. Ja, ja, sa jag till Jocke. Man kan ju inte säga emot henne, liksom.

-Nej, du är inte hungrig!

Det går ju inte.

Så hon fick väl komma upp då.


3 delikatessknäcke med leverpastej!!! I den lilla magen.

Shit. Vilken inte god middag hennes mamma lär ha lagat.


Av Lisa Hillbom - 6 januari 2009 19:36

... och nu känns inte allt lika tråkigt längre. Matsedlar, budgetar och köttfärsproblem är borta. Jocke håller på att lägga Linusen, Saga ska titta färdigt på Pelle Svanvlös, sen väntar sängen för oss också.


Jocke hyrde film igår. Mandy Lane, tror jag den hette. Jistanes. Det brukar vara jag som drar dom där botten-nappen, men igår fick Jocke in en 10 poängare. Åcket skit, det var.


I morgon åker granen ut. Efter mycket om och men. Jag hade helst haft den kvar under helgen, men jag var tvungen att inse fakta idag. Råkar man peta på en gren så trillar vartenda barr av. Och då överdriver jag inte en sekund. Vilket rassel.


Gick igenom lite bilder på datorn. Titta vilket guldkorn. Vår vackra kyrkogård på Alla Helgons Dag -08. Så otroligt vackert.

Av Lisa Hillbom - 6 januari 2009 16:04

Då var det dags igen! Att ladda för lite jobb. Pust. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Både och på nåt sätt... Hoppas att det ska bli en lättare och lugnare vår, än den stormiga höst vi kommunanställda fick vara med om. Vikariestopp, köpstopp och gud vet allt.

Vi börjar iallafall med planeringsdag i morgon. Köksorna ska vara för sig själv på förmiddagen, sen möts vi upp och har gemensam planering på eftermiddag. Ska bli spännande, då vi har en ny arbetskamrat som vi kommer att få träffa första gången i morgon.


Idag blev det en sväng upp till badhuset. Barnen njöt varenda sekund, och det var ljudliga, höga protester när vi skulle hem. Linus somnade som en klubbad säl i bilen hem, men Fröken Hillbom höll sig vaken. Slutade med att vi åt lunch runt 14. Lyckat. Så nu när jag ska försöka komma på något vettigt av köttfärsen blir allt bara pannkaka. Är ju fortfarande proppmätt!


Sitter och försöker få ihop en matsedel för en månad. Vi gör ett litet expriment. Matsedel för varenda dag, en månad. Och så en handlninglista efter det. Så veckorhandlar vi bara färskvarorna. Ska bli spännande att se hur det går. Och om vi spar pengar! Har gjort en fin liten budget på datan också.

Här ska det bli ordning!

En matsedel, sen handlingslista efter den. Och när man tittar på matsedel och sen handlingslistan, och tänker att det är mat för en månad. Då förstår man hur otroligt mycket pengar man kastar i sjön. Pinsamt ju.


Vilken tråååkig blogg det blev. Bara för att jag håller på med riktigt tråååkiga grejer.


Nu ska jag göra lite köttfärsbiffar och potatismos istället.

Ovido - Quiz & Flashcards