Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Lisa Hillbom - 7 januari 2009 17:55

Kunde inte låta bli att sätta in en bild på de charmanta lekar min Saga leker med sina dockor. Dockan uffuffar. Uffuffar har alltid vart Sagas ord för att röka. Kommer från Usch Usch. Det blev uffuff. Och nu uffar hennes docka. Fiiint.


Idag har har flrsta tulpanerna inhandlats! Anledning: Min ljuvliga man!


Idag har mannen ifråga kastat ut heeela julen. Gran, tomtar och hele fan. Han har bytt gardiner, flyttat om blommor, satt upp lampor, storstädat hela huset. Skurat, fixat och gjort sin fru pinsamt nöjd. Så sjukt skönt att komma hem till detta! Och därför förtjänade han en fiiin gul tulpanbukett.


Idag var första dagen på jobbet. Jag vet inte vad jag tycker om det.

Det första jag fick kastat i ansiktet när jag kom var att de barn som har föräldrar som går skift, får inte längre lämna barnen före lunch. Besparingar.

Utan en tanke på hur det kommer att drabba barnen.


Ja, det drabbar oss. Därför är jag upprörd. Det drabbar speciellt Linus. Varannan vecka jobbar Jocke eftermiddag, det innebär att barnen har fått lämnats 11.00 Men nu är det slut med det. Så nu ska barnen först äta lunch hemma, sen lämnas klockan 12.00 och så ska jag hämta dom kl.13.00

Linus är 2 år och behöver sova. När ska det klämmas in? Jag blir sååå trött på att det aldrig ägnas en tanke åt de barn som blir drabbade. Det handlar inte alls om vår bekvämlighet. Jocke äter ändå, så om dom också ska ha mat kvittar. Det handlar om min älskade lilla son. Som kommer drabbas hårt.


Vi får pussla. Förhoppningsvis så tillåter min chef att jag börjar 06.15 de veckor det handlar om, och slutar 12.15 Då hinner jag precis hem, och Jocke hinner precis till jobbet. Det blir inte roligt, och det är inte säkert att hon kommer att tycka att det är ok. Men det är vår enda chans.

Då blir dom alltså helt lediga varannan vecka.


Blä, för att man inte kan vara hemma jämt och slippa sånt här tjafs.

Ännu mer infekterat blir det ju naturligtvis av att jag jobbar på samma ställe som jag har mina barn på.


Nä. Nu blir det en kopp kaffe med min ljuvliga man. Sen blir det barnen i sängen, och sen blir det grammisgalan och en liten godispåse.

Ovido - Quiz & Flashcards