Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Lisa Hillbom - 22 januari 2009 20:49

Den gör ont och jag har suttit på toaletten i evigheter.


Alldeles för mycket information för er, kanske.


Nu har den säkert kommit, den fruktade, äckliga magsjukan.

Feber är ok. Då ger man barnen lite alvedon, sen är det lugnt ett tag. Men magsjuka.*pust* Den som inte har haft ett magsjukt barn, förstår inte. Förlåt, ni som inte har barn, men så är det.

Detta eviga passande. Minns sist Saga hade magsjuka. Jag satt på min Sängkant fyra på morgonen. Hade suttit där hela natten, och hon kräktes hela tiden. Ögonen rullade i huvudet på mig. Men vad fasiken ska man göra.

Nu är ju hon iallafall så pass stor så att hon kan kräkas i en hink eller toaletten. Det är värre med skrupps. Då blir det ju denna eviga tvätt också. Nu har vi ju tumlare, så nu är det lite lättare. Handdukar, sängkläder, täcken och kuddar.


Lustigt det där med barnoch sjukdomar, över huvudtaget. Man kan inte förstå innan man får barn, vilken lejonhona man blir. Man må vara hur mesig som helst i vanliga fall, men när ens barn är sjuka, så jäklar är det näbbar och klor som gäller. Jesus!

Minns när Linus hade haft mellan 39,5-40 i temp i fyra dagar. Ringde vårdcentralen och fick till svar att så länge han drack så var det inte farligt alls. Dividerade länge och väl med gubben i telefonen. Men han stod på sig. Man får minsann inget penicillin för feber!


Tack, då vet jag, då åker jag till akuten när ni har stäng då. Hejdå!


Då blev farbrorn snopen.

Vet ni vad som var fel? Linus hade alldeles för hög sänka och lunginflammation. Se där ja!

Så Jocke ringde upp Farbror Vårdcentral dagen efter, så gubben fick allt lite skit för det!

Egentligen borde man tagit det längre, men orken finns inte, så länge prutten mår bra.


Det är så mycket känslor. Så mycket psykisk press och stress, så man kan inte förstå.


Som någon på jobbet sa: Det är som att någon kör med en elvisp i kroppen på en när man blir mamma.


Himlastormande. Ljuvligt. Underbart. Fantastiskt. Stort. Och skitjobbigt.

Av Lisa Hillbom - 22 januari 2009 18:53

... är farligt kul. Har precis shoppat hem en farfarstopp, som jag hoppas kunna ha med grå leggings om vi ska ut på galej nästa helg!


Har bokat barnvakt, men vi har ingenting bestämt. Blir inget märkvärdigt. Bara kul att veta att man kan gå ut, när det äntligen är något i byn.


Jag är världens bästa svärmor.


Over.

Av Lisa Hillbom - 22 januari 2009 16:42

Jag tog semester i morgon!


Vilket lyx det är, när man har arbetskamrater som ställer upp och vänder ut och in på sig själva, för att man ska få vara ledig. Önskar dom kunde förstå vad det betyder.

Då vissa på jobbet i veckan som gått, gjort mig besviken och ledsen, på många olika sätt. Så har andra kommit fram och visat sidor som jag kanske inte var så säker på att dom fanns. Har fått stöd från oväntat många. Känns bra.


Idag, efter jobbet, åkte jag ner och lämnade tillbaka pulverskiten! Sen tog jag pengarna och åkte ut till Nisses och handlade ljus. Mohahah!

Tog även en sväng på Ica och handlade hem lite melon, färsk ananas, tulpaner och juice till frullen i morgon. Sen var dom pengarna borta!


Har precis städat hela övervåningen. Vi har en liten deal, jag och mannen. Källaren har jag sagt ifrån mig, den ser han till så att den är städad. Bryr mig liksom inte i den. Ganska smidigt. Är ju ett stooort hus att städa annars (146 kvm).

Har även bäddat rent i sängen, så snart ska jag ta en dusch, sen ska det bli ljuvligt att krypa till kojs ikväll.


Tror vi ska ta med barnen och åka till maxi i morgon. Skönt att äntligen få pengar! Kom precis på att jag inte fört över pengar till mamma, och att jag har två traderafynd att betala. Ett par jeans till mig för 40 kr, och lite smågrejer till blivande Mosters Gull. Kanske borde fixa det direkt... Vet själv hur irriterande det är när man sitter och väntar på pengar...



Ovido - Quiz & Flashcards