Alla inlägg under juni 2009

Av Lisa Hillbom - 30 juni 2009 18:03

Bolibompadag. Och vet ni? Rekord! Barnen sitter i soffan, nyduschade, mätta i magen och knaprar lite popcorn.


Och jag måste medge att det känns lite skönt. En lugn kväll, iallafall. Vi var på väg till badet, men insåg att det verkligen inte fanns någon ork. Vi var helt slut, alla tre. Så det blev lugn och ro, i soffan. Inte helt fy skam, verkar det som.


Ska ta en promenad med Bosse en liten vända. Han måste få sig lite kvällsmat i magen först kanske...


Apropå mat. Lämnar en bild på min alldeles ljuvliga middag. Det vet heeelt fantastiskt gött!

Av Lisa Hillbom - 29 juni 2009 21:12

Vilka alldeles fantastiska dagar vi har fått den senaste tiden! Det är helt magiskt.

Riktiga sånahär boostar, som gör att man står ut resten av året.


Efter lite grillning av hamburgare åkte vi iväg till Storsand med kaffetermos och festis i högsta hugg. Typ kvar över sex. När barnen i vanliga fall sitter i soffan, duschade, redo att sova. Men nu är liksom allt... upp och ner.

Och det var alldeles... magiskt! Det var så ljuvligt. Titta bara på mina bilder. Behöver ju egentligen inte säga mer... Vilken kväll. Väl hemma blev det lite kvällsfika på altan, sen stupade två barn i säng. Och Bosse!


Det gick bättre att åka bil för honom idag. Barnen hade hörselkåpor med sig. Jo, det är sant. Så illa var det. Men som sagt, liiite lindrigare idag än tidigare gånger.


På affären idag fick jag en sån här "vill-vara-liten-igen-abstinens". Känslan bara vällde över mig på Ica. Det är ju mycket folk här nu som man inte känner igen. Så kallade utbölingar. Semesterfirare. Säketi en flådig stuga någonstans.

Och jag kan inte låta bli att längta tillbaka till när jag själv var liten.

I deras vagnar ligger grillkol, jordgubbar, läsk, ostkrokar... Om dom där små barnen bara visste hur bra dom har det. Inte behöve bry sig i något, ingenting alls. Baaara ha sommarlov.


Och jag tänker påå allt mamma och pappa hittade på med oss. Stort som litet, men allt lika uppskattat, än idag, när jag tänker på det.

En otroligt fin känsla.


Nu lämnar jag er med mina fantastiska bilder, så ska jag krypa till sängs. Stupar väl, som vanligt.

Av Lisa Hillbom - 28 juni 2009 20:42

Så mycket som jag rört på mig den här helgen har jag inte gjort på... länge!


Svetten dryper av mig och det är så jävla roligt!

Av Lisa Hillbom - 28 juni 2009 19:03

Efter en ljuvlig middag på altan, med en iskall öl. Efter att en efterlängtad Saga kom hem från en dag på sjön. Efter en smaskig glass och en kopp kaffe. Efter allt det där, ska jag nu sätta mig och uppdatera er med lite bilder på det senaste.


Håll tillgodo, då det inte händer alltför ofta. Är ju pinsamt kass på det här, nu förtiden.

Av Lisa Hillbom - 28 juni 2009 16:59

Nu nalkas mat.


Kokt färskpotatis, med massor av dill. Foliepaket med laxfiléer, dill, smör, citron, rödlök och lite morötter.


Till det blir det kanske en kall öl.


Ljuvligt.

Av Lisa Hillbom - 28 juni 2009 13:30

Man får inte, får inte, får inte.


Men fy fan, vad det är varmt ute!


Men jag gillar det. Så länge man får vara hemma. Av den anledningen hade det ju vart Guld med semester från och med idag. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet.*grimaserar*


Till det nya, stora, spänningsmomentet i vårt liv.


Bosse.

Allas vår Bosse.


Det går hur bra som helst, verkligen. Jag är grymt imponerad av honom, som så snabbt har gillat läget. Bilresan hem var inte kul. saga undrade när vi skulle stänga av det där ljudet (Bosses skrik). Det var besvärligt. Vi var ut till Storsand en sväng igår och badade, samma visa då. Skrik och pip hela vägen.

Men annars har allt fungerat super! Han älskar sin bur, som han sover i på nätterna. Har går även in där ibland på dagarna, och lägger sig. Så det är väl ett toppenbetyg. Första natten somnade han tio, vaknade och kissade och drack vatten vid tre. Somnade direkt om och sov sen till sex. Superduktig.

Två små kissolyckor inne, inget mer.


Jag känner mig helt överväldigad av lycka. Naturligtvis förstår jag att det inte kommer vara guld och gröna skogar hela tiden. Men jag tänker njuta av nuet och suga åt mig som en svamp när folk säger att dom tycker att det verkar vara en riktigt bra hund.


Nu ska jag ut och lägga mig på gräsmattan igen. Jocke är hos hans farfar och hjälper till, Saga är på sjön med Mormor och Morfar. Bosse sover, och Linus ligger i sin vagn med feber och sussar.

Så nu ska jag passa på att njuta av några minuters vila.


Bilder kommer ikväll.

Av Lisa Hillbom - 25 juni 2009 21:07

You see?


Förstår ni varför jag svettades, våndades och grämde mig...


Vad leker man för sorts lek för att det ska behöva se ut sådär???


I morgon kommer Bosse. Dagen D. Buren är bäddad i bilen. Allt är inköpt. huset städat, grindar uppsatta... Ja... ni vet. Allt.

Och jag är stuptrött.


Har precis ätit lite fruktsallad och keso, och ska nog genast kasta mig i sängen för lite tv-tittande. Eller sovande.


Over.

Av Lisa Hillbom - 25 juni 2009 17:31

Måste, måste, måste.


Fy fan.


Looks like shit.


Orken, hallå???

Ovido - Quiz & Flashcards