Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Lisa Hillbom - 17 januari 2009 22:00

Äntligen kan alla (nästan) kommentera min blogg. Det är så kul! Allt blev så mycket roligare helt plötsligt.


Och rekord! 35 besökare på en dag!


Oj, så gott jag kommer sova ikväll.

Av Lisa Hillbom - 17 januari 2009 21:29

Vad hände? Hon ligger och sover? I min soffa? Med mitt täckte?


Jo... Lilla Saga brände två små fingrar på spisen, och då var det bara mamma och pappa som gällde. Hon skulle hem. Punkt slut.

Skulle aldrig ifrågasätta det.

Det kanske kommer en dag då hon absolut måste sova borta, bättre att man tar den fajten då. Så vi åkte och hämtade henne.

Puppas hade redan slocknat, så han får vara ensam med farmor och farfar en stund i morgon.


Och vi får förhoppningsvis sovmorgon iallafall. Saga somnade ju alldeles nyss, så hon sover nog ett tag i morgon.


Nu ska jag mysa med mannen, och titta på P3 Guld.


Over.

Av Lisa Hillbom - 17 januari 2009 16:28

Nu har vi åkt bil. Åkt runt. Tittat på hus. Det var mysigt, så nu kan jag nog stanna hemma resten av kvällen. Vi håller på med lite mat. Ska göra fläskfilé, klyftpotatis och lite smaskiga tillbehör. Sen ska jag ligga i soffan och bara njuta, av att inte behöva lägga barn.


Vi känner båda ett liiitet sting av illamående. Får se vad som händer. Ska jag få magsjuka - peppar peppar - så får det tamejfan tajma lite, och dundra till när barnen ändå är borta.


Nu kallar köket!

Av Lisa Hillbom - 17 januari 2009 10:10

Titta. Förstår ni vad det värmer i ett mammahjärta när någon säger såhär...


"Det känns bara på tonen lixom, när du skriver om barnen, och hur du var som mamma när Saga var på näcken.. Inte för att inte andra mammor gör det men du verkar älska dom så oändligt mycket och ha tålamod och försåelse :)så snäll och go men änså rättvis och förnufig lixom ;)"


Än en gång, Sagas gamla fröken från Näcken, Söderbärke, som öööser komplimanger.



Av Lisa Hillbom - 17 januari 2009 09:56

Efter en ruskigt knölig natt, så blev det morgon. Har suttit vid frukostbordet en timme. Skönt.


Sen började fajten. Saga SKA INTE ha byxor. Jag förstår inte riktigt hur hon orkar. Hon märker ju att hon inte "vinner". Jag ger mig inte. Vi har kölrt varannandags-principen. Kjol, byxor, kjol, byxor... Ändå väljer hon att ta fajten. Varannan morgon.

Så tröttsamt för oss alla.


Idag åker barnen iväg till farmor och farfar, efter Linusens middagslur. Ska bli alldeles fantastiskt, och just för tillfället vet jag inte om vi skulle orka om vi inte fick den här nattens avlastning.

Vi ska äta en mysig liten middag med fläskfilé och något gott till. Sen bara mysa. Kanske åka ut och åka bil.


Det saknar jag. Vilket tok. Men när barnen har somnat, och klockan är sju. Då sitter man där. Saknar att kunna åka till affären vid halv åtta, eller åka och hälsa på någon på kvällkvisten, eller bara åka runt och kika. Så ibland brukar vi göra så. Töntigt, jag vet. Men jag tycker det är jättemysigt.

Pratade med Anna här i veckan, vid halv åtta-tiden. Då sa hon att dom skulle åka till matmagasinet och handla. Då blev jag avis. Gud, så skönt. Åka tillsammans, på kvällen. Vilket lyx!


Ska bli så spännande att se hur allt går för henne. Jag kan inte föda barn. Tror lite att det är samma sak som med amning. Alla kan inte. Och även om första snittet var akut, och mycket blev förstört eftersom jag blev sövd, så ångrar jag inte en sekund att jag valde snitt andra gången. Vilken häftig upplevelse!

Inskrivning kl.14.00 26/2. Provtagning och grejer, sen åkte vi ut och gick i affärer, och åt på restaurang. Sen upp till sjukan och tittade på tv, åt godis och duschade med konstiga tvålen. Vaknade vid sex, duschade igen. Kateter, upprullad till OP vid kvart i åtta. Inrullade i salen kvart över. 09.05 kom klumpen Linus ut, 4680 g ren kärlek. 09.40 var vi upprullade på förlossningen. På kvällen var jag uppe på fötterna igen.

Häftigt som tusan. Och smidigt. Men så får man egentligen inte säga. Skäms på mig. Det ska inte vara smidigt att föda barn.


Tillbaka till Anna. Hon har det där i sig, det är jag övertygad om. Hon kommer åka in, vara där några timmar, sen kommer bebisen flyga ut! Kanske inte bildligt. Haha... Men  jag tror hon kommer fixa det där galant. Och det kommer bli sååå spännande!


Over for now.


Ovido - Quiz & Flashcards