Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Lisa Hillbom - 24 januari 2009 18:01

... Oj, så trötta grynen ur.


Hörde Saga gråta på baksidan, sen kom Jocke uppklampande med henne. På de sekunderna man fattar att något hänt, hinner man också tänka en miljon olika scenarion.


Men det var inte värre än att hon trillat av gungan och slagit upp läppen. Men hon var skärrad, och det gjorde nog förbannat ont när hon åt mat. Men hon pillade i sig, och bad om mer, iallafall.


Linus har precis duschat med far sin, eftersom han i mitt kak-kaos på något sätt lyckats gnugga in vinäger i håret. Inte direkt så man ligga och sniffa i det huvudet heller. Uäck.

Men nu luktar det bara gott igen.


Mannen står bakom mig och viket vätt för fullaste muggar, och jag ska nog gå och tvätta av mig sminket, sen sätta på en välförtjänt kopp kaffe. Har liksom gått i ett idag.

Av Lisa Hillbom - 24 januari 2009 15:48

Idag, äntligen kom jag igång med det där kakbaket! Fyra sortet avklarade, och ganska bra blev dom ockås. Det händer ju mindre sällan, att man lyckas med alla sorter. Men jag är meeer än nöjd!


Sen bar det av på kalas. Kusin Mattias fyllde 20 år, och vi fick jätte god smörgåstårta. Är så otroligt sällan man ses, släkten, så det är lika bra att ta varje tillfälle man får.


Hem igen, och kastade på Sagisbagis overallen. Jocke och Lionus var redan ute och skottade för fulla muggar.

Linusen hade 38.2 i temp tidigare idag, men piggnade väl på sig lite efter vilan. I vilket fall så skadar aldrig lite frisk luft.


Ska snart dra igång med middagen. Hoppas barnen blir mer nöjda idag, när det blir schnitzel och stekt potatis. Mmm. Med massor av vitlökssmör. Ska bli gött. Får se om man kanske kan dra ihop en liten etterätt med! Visar sig.


Jistanes, så det snöar ute! Det är ju helt makalöst. Hoppas det blir några grader kallt nu, så vi får ha vinter ett tag. Bra mycket kuligare för kidsen att vara ute och leka, när det finns lite snö.


I morgon är det Söndag igen... Får se hur Linusen mår, om det blir jobb på Måndag eller VAB. Visar sig. Annars är det en förmiddagsvecka för Jocke. Så jag slipper ju ensamma kvällar. Men då har jag jobbiga mornar istället!

Personalmöte på Måndag, vilket jag inte kan låta bli att tycka att det kommer bli lite spännande... Vi får väl se.


Nu ska jag ögla igenom tidningarna lite, sen ska jag skala potatis!


Over.

Ovido - Quiz & Flashcards