Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Lisa Hillbom - 11 januari 2009 18:28

Titta på honom. Finaste lilla killen, i kjol. Så bedårande. Skruttungen!

Han fixade det alldeles själv också. Undrar vart detta ska sluta.


Mina boys hade myspys hela förmiddagen i soffan. Jag städade och fejjade och donade. Allt tvätt är borta, tomt i korgarna, och alla barnens kläder ligger strykta i deras skåp. Skönt.


Jag och pjupin tog en promenix till mamma och pappa idag, för att hämta Saga. Jocke kom efter med bilen. Vi var tvugna att underhålla pöjken, eftersom han inte sovit middag idag! Första gången, och än är han vaken.

I morgon är det ju slut på sovmorgnar till 8-tiden, 06.00 i morgon ringer klockan.


Och Saga. Jag har aldrig sett något liknande. Märkte redan när vi kom att hon var trött, trots att hon sovit till halv nio. Och när vi skulle hem... Herregud. Jag kunde inte hålla mig för skratt, vilken märklig reaktion. Men hon var heeelt hysterisk! Hon var tokig, hon skrek, sparkade! Och skrek så att hoin höll på att kräkas. Varför kom väl aldrig riktigt fram... Något i stil med att hon ville ha kjol, inte byxor.

Jistanes. Och hemma fortsatte det.

Vi var ju övertygade om att hon hade feber, men 37.5 räcker inte till någon vab heller. Det blir dagis i morgon, om läget inte blir värre. Vi får se under natten.


Som tur var, hade vi tagit fram rester. Så vi behövde bara koka potatis, sen hade vi världens godaste köttgryta, bara att värma på.

Så nu har dom varvat ner med bompa och lite frukt, och nu väntar sängen.


Sen ska jag spöa skiten ur min man i kortspel.

Av Lisa Hillbom - 11 januari 2009 10:08

Nu kommer det äntligen att börja rulla på igen. Vanliga vardagen, som är så tråkigt ljuvlig.

Skönt. Normala sovtider, normala ättider. Riktig mat. Ja. Allt blir som vanligt igen.


Fick ljuvlig mat hos mamma och pappa igår. Först carbonara, sen maränger och grädde. Mmm. Som bomull i magen.

Sen blidde det så att jag bara fick med mig enliten skitunge hem! Saga ville absolut sova kvar hos mormor och morfar, och när jag ivrigt ringde i morse för att få höra hennes röst, så hade hon tid att prata med mig. Hon lät häsla genom mormor att hon ville INTE komma hem.

Tack för det. Pruttunge.


Männen i mitt liv ligger i soffan under täcker och tittar på Dora. Pappa Hillbom är nog liiite seg idag. Men huvudsaken är att han hade kul igår. Och den uppfattningen fick jag när han kom hem, iallafall...


Idag väntar lite städning. Mycket tvätt. Lite handling. Packa väskor, lite smått och gott. I morgon kommer det en gubbe hit och ska värdera huset. Sånt där blir jag lite nervös av. Usch.

Vi ska inte sälja eller så. Nä, här tänker jag bo hela mitt lilla liv. Men vi ska fixa tak och panel, tänkte kolla om det finns någon möjlighet att lägga det på huslånet.

Vi får se. Allt blir liksom så löst nu, innan man vet hur det blir med Jockes jobb.


Nä. Nu ska jag plocka ur en maskin och tumlaren, och starta en ny!


Over.

Ovido - Quiz & Flashcards