Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Lisa Hillbom - 13 januari 2009 21:13

Jag har slagit rekord.


31 besökare på en dag.


Nu kan jag sova gott.

Av Lisa Hillbom - 13 januari 2009 18:56

... Skönt. Vi trillade ganska snabbt in i vardagsrutinerna. Känns bra.


Idag lyxade vi till det till. En grå Tisdags, till trots. Efterrätt blev det. Först korvstroganoff,  och en fattigmansblandning av alla olika pastaskvättar vi hade samlat på oss. Sen, gott folk, briljerade och avancerade jag. Skivade äpplen, ringlade över lite sirap och öste på kanel och socker. Tjoff in i ugnen. Sen smaskade vi i oss det tillsammans med vaniljglass. Det är sån lyx man behöver.


Duschade med barnen, och kurade sen ner mig i sängen tillsammans med kottarna.


Har tagit fram en Hello Kitty-klänning till Saga att ha på sig i morgon. Prisa Gudarna, om vi kanske slipper skrika åt varandra vid sex-tiden i morgon.

Det finns trevligare sätt att starta dagen på.


I morse kom Linus upp till mig vid halv sex. Kröp ner under Jockes täcke. Sen låg vi och slötittade på lite morgon-tv, samtidigt som det osade kärlek i sängen. Då blir man lite boostad, får lite mer ork inför dagen.


Och hallå, hur många är så lyckligt lottade som jag. Satt i personalrummet och pustade ut efter ruschen idag. Hör att en vagn är på väg in i köket. Samtidigt hör jag Linus ljuva lilla stämma. Så står han där, och ler. Då fixar man resten av dagen galant! Efter några pussar och kramar så flyter det mesta på.


Av Lisa Hillbom - 13 januari 2009 15:15

Vi har en bestämd liten fröken. Mycket bestämd. Mer än vad man kan tro. Hon har, under hennes 3,5 års livstid, vart en vän lite tjejja. Snäll, alltid lugn, klok. En liten tänkare liksom. Sen! Som över en natt! Kabbom!!!

Vänta... vart tog min Saga vägen?! Saga, hallå?!?! Det där är inte min unge.


Grannen var över med en påse kläder i Lördags kväll. Vi pratade lite om barnen och hon frågade om jag upplevde Saga som arg, sur och så. Hennes son, sötaste Elias, som är jämngammal med Saga, hade lite såna tendenser.


Neeej! Svara jag. Nej?


Dagen efter. Jag svarar: JAAAAAAA!


Och vet ni vad det handlar om? Kjolar/Byxor. Hon vill ha kjol och strumpbyxor jämt och alltid. Och jag förklarar lugnt och pedagogiskt att du har så mycket fina byxor, så man kan inte alltid ha kjol. Hon är helt med på det. Sen blir det morgon, och det första hon gör när hon slår upp sina vackra bruna, är att fråga mig om hon får ha strumpbyxor. Suck. Nej, jag har plockat fram byxor åt dig. Pladask på golvet, och en himla massa skrik. Klockan är 6 på morgonen.

Byxor blev det.

Sen kommer jag inte till henne på dagis. Då har hon minsann hämtat ett par tajts i hennes extralåda, för dom andra byxorna var "sååå besvärliga". What to do? Jag blir alldeles matt.


Morfar har precis åkt härifrån, var upp på lite kaffe. Jag ska snart ta en sväng ner på byn och hämta ett paket från ellos. De små glädjeämnena här i livet...


Tittade på Guldbaggegalan igår. Pretto, präktigt och förutsägbart. Ju svårare film, desto fler priser. Blä.

Men, ett stort men.


JOHAN GLANS.


Om jag inte vore kär i min Jocke, skulle jag vara kär i Johan. Han är, utan att tveka, Sveriges roligaste man. Han är så ljuvligt söt att jag bara vill stoppa honom i fickan och ta med honom hem. Jistanes. Hur många skulle våga säga till Lena Endré, på guldbaggegalan, att hon är en MILF. Hih. Humor på hög klass.


http://www.youtube.com/watch?v=HYnXxU8UX_k&feature=related


Nu ska jag åka och hämta mitt paket, sen ska jag göra lite korvstroganoff.


By the Way. I natt var första gången på typ en vecka som vi sov ensamma i vår säng, heeela natten. Prisa gudarna. 


Ovido - Quiz & Flashcards