Alla inlägg under juli 2009

Av Lisa Hillbom - 31 juli 2009 09:04

När jag och barnen cyklade till mormor och morfar för att gratulera moffa på födelsedagen hade Saga en fundering.


- Mamma... pratar verkligen Linus svenska?


Jo. Ibland kan man ju fundera... men jag tror det iallafall.


Snuttan då.

Av Lisa Hillbom - 31 juli 2009 07:10

Vilken helvetes natt.


La oss runt elva. Upp med Bosse vid halv tolv, vilket aldrig annars händer. Saga kissnödig och törstig runt halv ett. Saga kommer inte till oss, runt två. Bosse vaknar runt tre och är kissnödig. Saga fortfarande vaken i våran säng. Runt halvfyra går Saga in till sig igen. Somnar till slut om. Vid halv fem ringer Jockes klocka. Vid halv sju vaknar Linusen.


Jippie!


Tacka gudarna (farmor) att vi blir barnfria i natt. Ska bli alldeles fantastiskt ljuvligt. Fan, känns som det var evigheter sen.

Av Lisa Hillbom - 30 juli 2009 19:04

Japp. Den har dagen har bara rsuchat iväg!


Städning hela förmiddagen. Sen dök Jill upp på kaffe. Till Sagas stooora förtjusning.


När Saga var 6 månader flyttade vi till Söderbärke. Och blidde grannar med Jill. Under sommaren -06 var dörrarna mellan oss konstant öppna. Massor av kaffe. Och lika mycket skratt.

Och jag har saknat det. Jag har fantastiska grannar nu med, verkligen. Men där bodde vi verkligen... "på varandra"... liksom.


Saga var redan då överförtjust i Jillsan. Vilket inte är så svårt.


Frågade henne nu, innan Jill kom, om hon kom ihåg henne. Men näää, det gjorde hon inte. Men någonstans där bak, långt där bak i huvudet, så fanns nog allt kärleken till Jillsan kvar. Saga blev alldeles överförtjust.


Och vid kvällsmaten sa hon att hon hade haft en sååå bra dag. Då frågade jag vad som hade vart bäst under dagen.

- Vad hette hon nu då... Hon med mörkt hår...? Jill! Hon var bäst. Hon var kärlek.


Sug på den du, Jillsan. Finare komplimang än så får du inte.


Senare på ettemiddan kom Bosses bror, Wille. Hejochhå. Det busades, kan man säga. Wille var lite mindre, i kropp, huvud, nos, allt. Lite mer nätt, på nåt sätt. Kul hade dom iallafall, och nästa gång är det vår tur att åka till Håksberg.


Färgning av kläder på gång i tvättmaskinen. Håller på att bearbeta mannen att vi ska gå ut i morgon. Vi är ju barnfria. Och jag är sugen. Har ju suttit inne i typ... fyra veckor. Jocke har ju jobbat under dom veckorna, så han har ju träffat lite folk.

Men jag har ju suttit här... Så jag längtar ju ut!


Vi får se. Brukar ju få min vilja igenom. Mohaha.

Kolla in senaste skomodet. Hihi.

Av Lisa Hillbom - 30 juli 2009 13:04

Jag blir glad när någon från förut har av sig. Någon som man tänkt på, saknat emellanåt och vart på väg till några gånger. Men alltid kommer något iväg.


Idag fick jag ett samtal, och snart får jag kaffebesök.


Jag blir glad, när någon man kanske trodde glömt en, helt plötsligt dyker upp igen.


Det måste ju betyda att man verkligen uppskattade varandra, då. Efter man tänker på varandra, nu.


Snurr, snurr, snurr.

Av Lisa Hillbom - 29 juli 2009 11:15

Vilka olika liv man har.


Surfat runt lite på Facebook, och man inser snabbt att vi alla från högstadiet hamnat lite här och där. Och vilka grymt olika liv vi har.

Alla magiska, speciella och unika på sitt sätt.


Nyss hemkommen från skogen. Var otroligt vackert där idag. Barn och hund var alldeles saliga. Bosse ligger utslagen här bredvid nu.


Idag blir det tårta hos Morfar, som fyller år idag.


Vi satt och drömde oss bort igår kväll. Vi är ju så sugna på att måla luckorna i köket. Sen började vi kika lite på priser på färg, vi började fundera på hur långt tid det skulle ta, och hålla. Så vi började kika lite på IKEA. För ungefär 4000 kr, skulle vi få nya skåpluckor till alla skåp. Varför, i hela fridens namn, skulle jag då lägga ner massor av tid på att måla. Näää. Det hoppar vi.


Visst kommer det kosta mer. Handtag, kakel, och sånt. Men inget är akut, och vi kan ta det månad för månad.


Så snart tror jag vi drar igång det projektet. Bara att hoppas att luckorna passar på våra skåp. Håller alla tummar och tår.


Nu väntar dusch och lite lagning av lunch. Over.

Av Lisa Hillbom - 28 juli 2009 10:37

Jag älskar känslan jag får i magen, när Saga kommer inrusande och fullkomligt bubblar av lycka, eftersom hon ätit upp varenda liten ärtskida av våra sockerärtor!


Och när hon vill att jag sak visa vilket som är dill, och hon vill smaka.


Och när Linusen står och gräver i dom prunkande gurkplantorna och letar efter gurkor.


Dom är så otroligt ivriga, och det är så sjukt roligt.


Bara några dagar kvar innan vi ska dra upp potatis.


Åh, vilket grymt präktig mamma dom har.

Av Lisa Hillbom - 28 juli 2009 08:23

Japp. Nu står den där och glänser. Nya kylen. 10 000 dyra kronor. Blääähhh.


Men, nu ska den väl hålla ett tag. Tydligen 10-15 år. Bara frysen kvar nu då...


Och visst fick jag min kamera. Fick och fick. Jag köpte mig en kamera. Nytt minneskort med. En sån här smal, fin liten kamera, som man slipper hålla på med batterin i. Bara att stoppa i en laddare. Som en mobiltelefon.

Skivan ska bara tjoppas in i datorn, sen kommer det rasa in massa nya kort på bloggen!


Undrar om man ska ge sig på det själv...? Hmm. Näää. Då har jag väl bara sönder något. Övervägde samma sak med kylen. Den står ju hallen nu.

Undrar om man skulle kunna fixa det där... Hm.


Allvarlig övervägning under dagen, med andra ord.


Saga var uppe med tuppen, och mammas Pjupin sover ännu.

Av Lisa Hillbom - 27 juli 2009 11:08

Vi bara dajsar runt härhemma. Sjukt skönt, må jag säga.


Igår tog Mamma och Pappa pjupin ett tag. Under protester, skall dock tilläggas, då han absolut skulle vara hemma.

Sen lämnade vi av Bosse hos snälla grannar, och så åkte resterande tre till kupolen för att fortsätta vår lilla historia om Tre:s kassa, pinsamma, dåliga, gräsliga service. Den fortsatte vara ungefär lika dålig. Med andra ord har vi fortfarande inga telefoner. Efter tre veckor. Snyggt, tre.


Väl hemma blev vi VARMT välkomna hem. Det var varmt. I kylen. Där ska det inte vara varmt.


Så vi lånade en kyl av grannen! Haha! Så funkar det här på Stoneway. Med säckkärra drog vi hit en kyl. Och vår gamla står i garaget. Som tur var hade odm inte hivat iväg deras när dom köpte en ny. Så vi kunde låna den så länge. Så i eftermiddag bär det av till elgiganten.


Sen ska vi förhoppningsvis komma undan sånt här ett tag. Det som är kvar är väl frysen... Men annars är allt nytt. Känns bra.


Tills om tio år. Mohahah!


Funderar på om jag ska köpa mig en ny digitalkamera. Vår är så grymt kass. Suddiga bilder. Irriterar mig något fruktansvärt.


Är sugen på den här:


http://www.elgiganten.se/product/foto%2bvideo/digital-kompaktkamera/COOLPIXS230RD/nikon-coolpix-s230-spara-500


Vi får väl siii.


Barnen har beställt fisk, så fisken står i ugnen. Tror det blir fiskgratäng. Körde in den med vatten, citron, dill, salt, svartpeppar, äppelbitar, lök och morötter. Kan man använda buljongen som sås. Busenkelt.

Potäter till.


Nä, nu ska jag kika vidare.

Over.

Ovido - Quiz & Flashcards