Alla inlägg under oktober 2009

Av Lisa Hillbom - 31 oktober 2009 19:24

Nästa helg ska jag göra ingenting. Absolut ingenting. Middagsgäster här förra helgen, och så även denna helg. Det tär. Nästa helg ska jag baaaaraaa laga mat till oss fyra.


Men maten idag. Den ni. Den var bra. Myyycket nöjd. Gjorde rostbiff för första gången i mitt liv. Mmmm. gött. Potatisgratäng till, och en riktig gräddsås. Sallad också, såklart. Äppelpaj med mandelmassa i och vaniljsås till efterrätt. Ja, tack. Jag är mycket nöjd.


Och en sak till. Nästa helg får ingen mormor och morfar eller farmor och farfar kidnappa våra barn. Nästa helg är dom bänkade hemma. Punkt.

Men jag måste erkänna att det var skönt att sova till tio i morse. Haha.


Vi tog en svängom till grannarna igår kväll. Det var roligt. Vi har roliga grannar, som verkligen får en på gott humör och får en att skratta. Kopiöst mycket. Det uppskattar jag. Att varva allvarliga diskussioner med massor av skratt.


Nu ska jag ta en kopp kaffe, sen ska jag kasta lite ungar i säng.


Over.

Av Lisa Hillbom - 30 oktober 2009 13:04

Nu blir det Fredagsmys, om det så är det sista jag gör.


Heliga Fredag, vad jag älskar dig.


Har precis ätit lunch, sitter och väntar in mamma och pappa. Dom ska hämta upp kidsen, som absolut ville sova där. Why not.

Sen blir det en lång promenad. Skönt. Skönt att gå bara Jocke och jag. Det händer ju typ... aldrig!


Ikväll blir det räkgryta och ris, sen åker vi iväg och handlar lite till middagen i morgon. Jockes mamma och pappa, och farmor och farfar kommer hit och äter lite mat. Jocke fyller ju år på Tisdag. Får se vad vi hittar på för göttit...


Nu behöver jag lite kaffe!

Av Lisa Hillbom - 29 oktober 2009 20:13

Nu har jag ätit kakor och mjölk.


Det är faaan bättre att gå och lägga sig.


Jag vill ha massor, massor av pengar. Vill köpa fina skor, en snygg jacka... Massor. Men nej. Snåla jävla tider!


Tack och godnatt.

Av Lisa Hillbom - 29 oktober 2009 19:26

  


Jag längtar efter mitt hjärta. Varannan vecka, halv månaden, halva året... Är jag halv. Vill alltid, alltid, alltid sitta ihop med honom. Alltid vid min sida. Jag hatar att vara ifrån honom, att itne kunna prata med honom när jag vill, berätta något. Äta mat tillsammans. Längtar efter dig.


Och det värstaste. När barnen lagt sig. Då brakar helvetet loss. Då tröstäter jag. Till en förbannelse. Allt, allt, allt. Sånt som jag inte ens tycker om i vanliga fall. Tror fan jag skulle kunna gå lös på lakrits, till och med.


Det är bara ditt fel! Kom hem!!!!!!


Annars då. Jo. Fredag i morgon. Igen. Och barnen ska sova hos mormor och morfar. Nu vill jag inte ens påstå att vi behöver vara ensamma, och sova. Det är bara så enkelt att barnen ville sova där. Och fick de. Så, ok. Så för att kompensera denna tröstätning, så blir det en lååång promenad i morgon eftermiddag/kväll. Och en ännu längre promenad i skogen på Lördag morgon. Skönt.


Lite grillchips på det, var gött.


Undra jag om jag ska lägga mig framför TV:n ett tag. Bara slappa...

Av Lisa Hillbom - 27 oktober 2009 19:52

Rekord på inlägg på kort tid.


Vaccination or not.


Nej. Jag tänker inte vaccinera mig. Och jag tänker inte tillåta mina barn att göra det heller. Jocke kommer heller inte att göra det.


Jag tänker inte skona hela världen, visa respekt och vara solidarisk. Jag tänker se om mitt eget bo. Jag har gjort min insats när jag vaccinerat mina barn mot massa andra sjukdomar. Det räcker.

Jag gamblar inte. Alldeles för nytt och obeprövat.


Tar hellre smällen nu, och bygger upp lite immunförsvar inför kommande flunsor. Vi kan inte vaccinera oss mot allt.


Min lilla åsikt.

Av Lisa Hillbom - 27 oktober 2009 19:51

  


Idag är ingen vanlig dag. Det är min 2-åriga bröllopsdag.


Love you, babe.


Av Lisa Hillbom - 27 oktober 2009 19:44

Vissa månader bara hatar jag dessa jävla skiträkningar. Sotning, anticimex, dagiskort (800 kr) och gud vet allt. Samma månad. Blä. Men det här är sista månaden vi betalar på bilen, vilket känns skitskönt. En tusenlapp i månaden iallafall.


Nog om det. Sånt löser sig alltid har jag lärt mig.


Lååång dag idag. Jobbade till halv fem, men kom ifrån vid fyra. Skjutsade Linusen till mammis där vi hade blivit bjudna på mat. Hem och ut med Bosse, Saga ville absolut cykla med. Sen till mamma och åt ljuvlig fiskgratäng. Hem, bompa, tvätt, sängen. Nu har jag precis duschat. Saga har myskväll i soffan, och Linusen sover nöjt i sin säng.


Har vart så otroligt korkad att jag har nämnt att vi kanske ska åka till badhuset i morgon. Känner iiinte för det, kan jag säga. Får se om jag kanske tar komp från elva, i såna fall kan jag gå en långis med Bosse innan Jocke åker till jobbet, så kan han vara i buren när vi är i badhuset. Slipper vi komma hem till ett trashat hem.


Är inne i en tråkperiod med bloggande. Ha överseende. Jag kommer igen.

Av Lisa Hillbom - 26 oktober 2009 16:21

Om någon hade strypt min dotter till döds, och blivit dömd till sluten ungdomsvård i 1 år och 8 månader (minus den tid dom suttit häktade), hade jag nog... fanimej slagit ihjäl någon. Vad är det för ett jävla skämt? Vilken hån. Fy fan. Man blir illamående.


Något helt annat. Jag är 26 år. I morgon firar jag tvåårig bröllopsdag. Och vet ni. Idag hade jag ett sugmärke på halsen. Herregud! När jag såg det i morse. Fan... inte troddde jag det blev något, trodde ju bara att han skojade. Men visst. Ett sugmärke.


Snart kommer mamma och ska barnvakta. Jag ska åka iväg och handla lite. Skönt att slippa ta med sig barnen.


Ovido - Quiz & Flashcards