Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Lisa Hillbom - 16 januari 2009 20:46

Min lilla Saga gick med lätta steg tills in säng idag. Sa till henne i soffan att jag var jättetrött. Jag med, gäspade hon fram. Skönt att krypa ner i din säng, under ditt gosiga täcke då? Mmm. Och så pilade hon ner. Skönt att se skitungen somna med ett leende på läpparna, utan en massa bråk.


Linusen däckade lika snabbt han med.


Har legat i soffan en stund och tittat på Let´s Dance, druckit the och ätit daimchoklad (tack, mamma och pappa!).

Men nu väntar nog tamejtusan sängen snart. Har ont i huvudet, och är trött i hela kroppen.


Kan somna gott, nu har jag iallafall fått se Herr Aro svänga sina lurviga. Tv:n åker nog på i sovrummet, så kikar vi på slutspurten, och somnar sen gott.

Av Lisa Hillbom - 16 januari 2009 17:59

Fan, vad skönt det är med Fredag när man jobbar. Jag älskar Fredagar. Har städat, fått blommor, duschat och ätit korvkioskmat i soffan tillsammans med barnen. Nu är det helg. Och det är sååå skönt.

Man uppskattar de små grejerna.

Ska bli ljuvligt att sitta tillsammans, hela familjen, i morgon och äta frukost. Har köpt lite skinka och juice och grejer. Vi är såna där skadade frukostmänniskor. Det ska vara hotellfrukost, och man ska sitta i en timme. Minst. Perfa start på dagen.


Blev en jobbig och besvärlig dag. Jag brukar inte ställa till det, vet inte om jag gjort det heller. Men det kändes lite sisådär att gå hem från jobbet idag. Det blev tok, och det är ju alltid lika trist. Men det känns som att jag gjort vad jag kan för att få det bra. Jag har försökt, men om intresset inte finns från andra sidan, så är det ju himla svårt.

Jag är inte vrång, snål och sur. Jag fixar det mesta, oftast. Jag har lite tid, men jag sliter håret av mig. Jag försöker jämt, alltid, för tt det ska bli så bra som möjligt, och för att jag ska vara alla till lags. Och när jag en gång - en gång -  inte fixar, så brakar helvetet lös. Men men. Shit happens.


Jag ska ha en bra helg ändå.


Till något helt annat. Jag har världens bästa mamma och pappa. Och svärmor och svärfar.

Svärfar Curt, ringde en dag i våras, och frågade om vi ville ha en diskmaskin. Han tyckte att vi hade diskat tillräcklig, vi hade annat att göra. Min svärmor köper skor åt mig, stället upp som barnvakt med sjukt kort varsel. Ändrar sina skift för att kunna vara med sina barnbarn. Ger sin son 500 kr så att han ska kunna roa sig en Lördagkväll.


Och min mamma och pappa... Åh. Dessa ljuvliga mammisar och pappisar. Lånar ut pengar. Tar hand om barnen. Kommer upp en helt vanlig Fredag, veckan före lön, sluter på Januari (säger väl allt?) med en påse med färsk lax, fläskfilé, korv, frukt, godis och gud vet allt! Om dom bara visste, om dom bara kunde förstå en mikromillimeterssekund, vad det betyder för oss!!!


Tänk vilken fin liten värld vi skulle ha, om alla hade så stooora hjärtan som våra mammisar och pappisar.


I morgon ska kanske barnen sova hos farmor och farfar. Det var sista budet jag hörde. Ska bli Guld att få sova ostört en natt. Man får faktiskt säga så.

Om dom håller sig friska, det vill säga. Magsjukan härjar som ett litet monster ute på Gläntan. Senast idag fick jag bevittna en kaskadspya. Not nice. Även om jag föredrar spya framför bajs.


Bajs är en liten nojja. När jag och Jocke hade vart tillsammans i ca 1 ½ år, åkte Jocke på en riktigt släng av magsjuka. Han låg och sov ganska tidigt på kvällen. Jag gick i lugn och ro in på toa, för att uträtta mina behov. Helt plötsligt vaknar Jocke, mår dåligt, och vill spy. Vi bor i lägenhet, och har en toalett. Han river upp dörren, och jag skriker hysteriskt: Jag bajsar!

Varpå, han kastar igen dörren, och drar en kastis över heeela köksbänken. Då fick jag torka.

Eller alldeles i början, när vi hade flyttat ihop, blev jag sååå nödig. Shit, tänkte jag, jag kan inte bajsa med honom i samma lägenhet.

- Du, Jocke, jag tror vi behöver lite ketchup, åker du in?

Han åker iväg, och jag passar på. Smidigt som fan, tyckte jag!

Sen kommer han hem, öppnar dörren och rynkar på näsan...

- Det luktar...

- Ja.... Jag har bajsat!!!


Så bajsfobi finns, men kräks fixar jag. Än idag, efter fem år, förlossningar och gud vet allt, lägger jag fortfarande i plumspapper. Guuud. Så töntigt.


Jag kanske borde lägga ner för dagen, för det här blir ju bara värre och värre.



Ovido - Quiz & Flashcards