Alla inlägg den 29 januari 2009

Av Lisa Hillbom - 29 januari 2009 20:28

Låg bredvid henne i våran säng. Misstänkte att hon skulle bli dålig, för hon klagade på magen. Men det blev inget.


Jag gäspar, och säger att jag är trött. Jag också, säger hon. Ska vi gå ner och lägga dig då? Jaaa! Utbrister hon.


?????????


What?


Jodå. Som ett litet solsken ner till hennes säng, där hon berättade att hennes säng är den skönaste. Sen God Natt. Sen har vi inte hört ett pip i från henne.


What? Igen liksom. Vad händer?

Av Lisa Hillbom - 29 januari 2009 18:26

Barnen ligger rena och tvättade, med pymmis på, i vår säng och kladdar ner den med massa frukt. Tittar på bompa och myser. Disken är borta, kaffet puttrar och kvällspasset är snaaart färdigt. *håller alla tummar och tår för att det ska gå lite smidigare idag*


Jocke tog med barnen ut, sen åkte dom upp till humbo med lite skräp och grejer. Jag stannade hemma och poppade musik, samtidigt som huset blev städat. Skönt att få Fredag när det är färdigt. Skulle ha handlat idag också, men jag orkar inte. Får ta det i morgon.


Jockes mamma ringde och förvarnade oss om att kräksjukan går på hennes jobb. En timme senare ringer Jockes pappa och säger att hon är sjuk! Våran stackars barnvakt... Hoppas hon kryar på sig snart. Vet att det antagligen känns värre för henne än för oss, för jag vet hur gärna hon vill ha dom.


Så det var våran gemensamma utekväll! Vi åker ner till mamma och pappa och äter lite god mat iallafall (kalvstek & potatisgratäng... mmmm!). barnen får följa med, såklart! Sen får vi se om jag kanske går ut utan Jocke. Får se vilken sorts ork jag har. Går in på systemet för att gardera mig iallafall. Känns osm att det var längesen jag hade sådär riktigt, riktigt roligt... Tänk om jag har blivit för gammal för det? Näää... Men ska jag vara ärlig så tror jag inte att jag kommer få så kul igen förens min systeryster och jag slår våra lurviga ihop. Tror vi är som gjorda för lite vin och Dolly Parton. Det längtar jag efter.

Men hon är ju i grosses (det var ett nytt ord va? Tack,mamma.). Så det får väl vänta... Kanske till sommaren.


Min rygg gör ont. Och jag är trött. Jämt? Ja, så känns det.

Jocke sitter i köket och försöker lösa korsord (se bild). Kanske ska göra honom sällskap, tillsammans med en kopp kaffe.


Av Lisa Hillbom - 29 januari 2009 15:35

Jag hittade honom.


På möte på jobbet.


Skäms på mig som inte lyssnar på honom när han berättar något´. Men berättade han verkligen det då? Hrm.


Nu ska jag fortsätta städa och lyssna på Timo.

Av Lisa Hillbom - 29 januari 2009 13:57

Jag kommer hem, och Jockes bil är inte hemma.


Vart ska jag efterlysa honom? Han borde och ska vara hemma nu! Han slutar ju ett!


Han har inte hört av sig, ingenting. Skulle han gjort illa sig på något sätt skulle väl jag fått veta det? Inget svar på mobilen...


Vad är detta.


Återkommer med uppdatering. 


Ovido - Quiz & Flashcards