Alla inlägg under maj 2009

Av Lisa Hillbom - 29 maj 2009 16:31

Och solen skiner.


Blir trädgårdspyssel heeela helgen lång.


Jocke jobbar eftermiddag idag, så vi blir själva fram tills halv sju eller så.


Svabbade av huset när jag kom hem, sen har vi bara vart ute, ute, ute. Skönt. Var ner på affären en sväng, in på systemet också. Så nu väntar en kall öl för mannen min när han kommer hem.


Köpte även grejs till princesstårta, så i morgon ska jag exprimentera!


Men nu ska jag fixa lite köttgryta till middag.


Over.


Av Lisa Hillbom - 28 maj 2009 20:11

Glömde det i förra inlägget.


Latmasken slog till idag. Ååårkade ej fixa mat. Så vi åkte till korvkiosken. Linus ville ha köttbullar och mos med lingonsylt. Jag hade strips.


Då snor han ett strips av mig, doppar i lingonsylt, stoppar i munnen och säger: mmm.


Lingonsylt och strips. Ni hörde rätt.

Av Lisa Hillbom - 28 maj 2009 19:20

Titta på mitt gryn nu. Han blir ljusare och brunare för varje bild vi får. Första gången vi såg honom såg han mest ut som en helsvart liten grisunge.


Han kommer bli fiiin.

Av Lisa Hillbom - 27 maj 2009 14:02

Redan Onsdag. Den här veckan gick fort. Precis som alla andra veckor. Och månader. Och år! Idag ska jag och Lill-Hillbomskan försöka plita ihop lite inbjudningskort till hennes 4-årskalas. Känns heeelt overkligt.

Men så är det.

Vi håller tummarna för fint väder, så att vi kan vara på baksidan. Vore behändigt. Tänkte ha det mellan 11-13, och ha lite korvgrillning. Slipper hela Lördagen försvinna. Blir ju kalas på Söndagen sen (14 Juni, hennes riktiga födelsedag). Då kommer släkten trilla in runt två-tiden. Vore ju trevlig om vädergudarna ville vara med oss även denna dag.


I helgen - apropå väder - ska det ju tydligen bli kanonväder! Skönt. Är marknad i Ludvika, men jag och Jocke är överens om att bojkotta den. Vi var i Furuvik förra helgen, och 6 Juni är det ju marknad här. Så vi håller tyst om det. Schhh...

Istället ska vi fixa och dona. Rulla gräsmatta! På Söndagen ska vi hämta 4 kvadratmeter gräsmatta. Ska bli skitkul! Vi har grävt ur släntar och fixat och donat. Och nu ska det äntligen bli färdigt! Staket ska vi också försöka få till, innan Bosse flyttar in till oss.

Så på Lördag kommer svärmor och svärfar hit och hjälper till. Blir lite grillat på kvällen sen, också. Blir nog bra.


Jocke och jag har precis haft skiftbyte i bregottfrabriken. Han jobbar eftermiddag, och jag slutar ett. Sitter och slappar lite, har precis duschat. Ska snart åka ner till Mamma. Skulle få mat där. Osis! Hihi. Ännu mer osis att Anna skulle vara där, så vi får snusa lite på miraklet. Me Love.


Vi är trötta, trötta, trötta. Saga kom upp vid elva igår, när Jocke kom hem. Sen bökade hon ända fram till halv två. Så ringde min klocka sex. Kul. Not. Hon drömde iallafall om sniglar. Hon var hysterisk. Hon sprattlade, kastade kuddar, rullade ur sängen och det var sniglar överallt! Jesus... vilken natt. Så ikväll somnar vi nog som klubbade sälar, skulle jag gissa.


Nu ska vi äta lite mellis, sen åker vi till Mammsen och Pappsen.

Av Lisa Hillbom - 26 maj 2009 15:59

Trots att jag tycker att det är liiite töntigt, och fånigt, och pinsamt... Så ka jag inte låta bli. Jag blir så fantastiskt imponerad av mannen i mitt liv.


Hämtar barnen på dagis, efter en (för mig) lååång dag, fackkurs från 8-15. Kommer hem och det ligger ett brev på bordet.


Han har dammsugit, tvättat två maskiner som hänger ute, tagit ner det som hängde, strykt, plockat undan kläderna, gjort ren kattlådan.


Jag har det bra. Sjukt bra. Bara att konstatera.

Love you.

Av Lisa Hillbom - 25 maj 2009 19:53

Herre Jistanes! Vilken fantastisk resa det blidde! Så otroligt kul.

Kolmården förra året, var ju liiite pannkaka. Och jag var rädd att det skulle bli det nu med. Man ser fram mot något jättemycket, sen bara; Splach. Skit.


Men icke. Inte den här gången. Allt var precis så bra som vi hoppats! Och liiite bättre.


För det första var ju verkligen och sannerligen vädergudarna med oss. Det kom en liten skur på eftermiddagen, det var allt. Inte ett pip, gnäll eller ett uns av irritation hos någon av oss. Vi stannade på tivolit in i sista sekund, och alla fick åka allt dom ville, hur mycket dom ville. Till och med jag och Mamma, som trodde att dödens sekund var inne, då vi åkte skeppet. Jiiiho! Vi var ganska övertygade att sista stunden var kommen. Vi skrek så högt att en liten skitunge som satt framför oss, vände sig och lugnt bad oss hålla tyst.

Vi vann stora och små nalla, och alldeles för mycket choklad.

Väl på hotellet var rummen otroligt väl tilltagna, vilket var tur, med tanke på vilken vinstrajd vi gjort på eftermiddagen. Lyckan var total när vi såg att det fanns badkar. Så vi tvättade av oss, sen bar det ner till restaurangen. Och det må jag säga, hejja scandic, vad som har satsat på barn. Kritor, kortspel, lekrum, meny med bilder. Alldeles perfekt!

Så jag åt oxfilé, Jocke åt gös med krabba och grejer. Och barnen. Ja. Pannkaka! Men dom blev mätta. Och glass till efterrätt.

Sen förflyttade vi oss till sköna fåtöljer, öppen spis, och lekrummet alldeles i närheten. Där smaskade vi i oss efterrätt och drack kaffe. Sen stupade vi! Allt var perfekt. Perfekt, perfekt, perfekt. Värt varenda liten krona.


Igår var det fixardag i trädgården. Vi var sjukt effektiva. Nu ska vi bara köpa lite rullgräs och sätta staket till vovs kommer. Sen är vi redo att bara njuta i sommar. Ska bli grymt härligt.


Var till doktorn en sväng med pjubin idag. Han har vart så konstigt röd och grumlig i ögat. Och det kändes sådär att skicka honom till dagis, så som han såg ut i morse. Så det blev doktorn. Men, det var inget att fundera över. En lindrig ögoninflammation, trodde dom. Vilket jag tvivlar på, eftersom det inte geggar alls. Men vi får väl se. Vi skulle höra av oss om det inte blev bättre. Det vi var oroliga för var väl allergi. Men det avfärdade han snabbt, han tyckte inte alls det såg ut så. Det var ju skönt. Iallafall.


Idag har Jocke vart på fackkurs, i morgon ska jag. Jocke har börjat jobbat skift, så det blir lite annorlunda. Betydligt mycket mindre tid för barnen på dagis. Me like.


Och så måste jag erkänna att det ska bli alldeles fantastiskt skönt att varannan vecka kunna gå upp, åka till jobbet utan att klä på två trötta barn. Guuuld.


Min rygg värker, och Jocke försöker knåda mig. Det gör så satans förbannat ont, att han knappt kan killa mig på ryggen längre. Fan, vad ont det gör.

Så idag, mina vänner, hittade jag ett kuvert. Han har köpt ett presentkort på massage till mig, till Mors Dag. Det är min man det.


Som jag förövrigt ska gå och dricka en kopp the tillsammans med, just nu. Söderthe. Lovely.

Av Lisa Hillbom - 20 maj 2009 22:31

Visst kan jag titta på Band of Brothers med Jocke en heeel kväll. Gärna det.


Men om någon frågar om jag hänger med i handlingen? Svar: Nej.


Har fullt upp med annat... mohahah.

Av Lisa Hillbom - 20 maj 2009 18:53

Bara måste dela med mig av denna lilla textrad. Den är sååå klockren. Love it.


Har en liten idiotgrej för låttexter. Skulle vilja veta hur många som sitter som smäck där bak i huvudet. För ibland blir jag förvånad själv, när jag kommer på mig själv sjunga påå något jag inte ens visste jag kunde.


Hm.


Anyway. Here It Comes.


 I hope you can forgive me for that time
When I put my hand between your legs
And said it was small
'Cause its really not at all
I guess there's just a part of me that likes to bring you down
Just to keep you around
'Cause the day you realize how amazing you are
You're gonna leave me

You're the only one who
Holds my hair back when I'm drunk and get sick
You're the only one who
Knows exactly what I mean




Ovido - Quiz & Flashcards