Alla inlägg under mars 2010

Av Lisa Hillbom - 31 mars 2010 19:42

Finns det något finare?


Älskade unge.


  

Av Lisa Hillbom - 30 mars 2010 19:00

  



  



Titta. Bilder till och med!


Bilden på min matlåda slank med av bara farten (eller hur, det är ju inte alls så att jag tog fram kameran bara för att det såg så rackarns gött ut).


Men den andra bilden. Suck. Ah. Beskåda verket. Titta. Så fint det är.


Nu, när ni har tittat ett tag. Betänk då det faktum att fröken som fyllt i det, är 5 år.  5 år! Visst är hon något utöver det vanliga, den där Fröken Hillbom. Så himla duktigt gjort, må jag säga. Den är sååå fin.


Nog om det.


Påsken tjuvstartar i morgon. På dagis iallafall. Lite påskmat och päskkärringar. Så i morgon vid sex-tiden, sisådär, så står jag och målar röda kinder med svarta prickar på. Lovely.


Bättre än i morse iallafall. Pust. Var inte en kul morgon.


Linus sover utan blöja nu. Och oftast går det bra. Men inte i morse. Han vaknade vid elva, och var hysterisk, för han såg spindlar i taket. Så då kom han in till oss. Vid 4 väckte Jocke mig med ett skrik. Måste ha vart trött, för jag märkte in att Linus kissade på mig. God morgon, liksom. Jag är ju tyngst av oss tre i sängen, så kisset rinner ju liksom ner på mig. River ur skiten ur sängen, försöker få Linus att somna om så fort som möjligt. Hinner bara lägga oss igen, så börjar Bosse pipa. Jocke upp och kissar honom. Då smiter katten in samtidigt. Jocke hinner ner och lägga sig, sen välter katten påskriset.


Härlig start. Men jag låtsades sova mig igenom det mesta. Och det funkade ju.


Invigde nya gallerian idag. Regnkläder och galonvantar till barnen. Trodde vi skulle vara tvungna att köpa nya stövlar till Linus, men det var 1,5 cm till övers i dom han har, så det räcker ett tag till. Det var trevligt iallafall. Vi fikade lite, och strosade runt. vi gör det inte så ofta, så det är väldigt mysigt när vi väl gör det.


Nu ska jag lägga två trötta kids, sen sätta på lite kaffe till Jocke som snart kommer hem från bosseprommis.


Och vet ni, det är sååå spännande med dom här anonyma kommentarerna. Gäst? Och tidigare var det Someone. Hm. Märkligt, men liiite spännande.

Av Lisa Hillbom - 28 mars 2010 18:08

Är det någon som tittar in här nuförtiden?


Tänkte bara säga hej. Hur mår ni?


Här rullar allt på. Våren närmar sig med stormsteg, vilket känns alldeles fantastiskt. Visst är det ett lika stort mirakel varenda år? Tänk att allt kommer igen. Det är liksom... fint.


Vi mår bra. Vi håller oss friska, peppar, peppar. Och den här veckan jobbar jag 4 dagar, sen har jag tagit fyra dagars semester nästa vecka. Så ett långt, välförtjänt påsklov väntas. Ska bli underbart, må jag säga.


Sommartid, påskriset är klätt. Cykelpremiären avklarad för Saga. Vingligt, men det gick. Mitt i farten i västa backarna hörde jag ett hysteriskt: Kan nån stoppa mig????

Men hon redde ut det med.


Viktklubben rullar på. Men det går trööögt. Blev bortskämd med att det gick väldigt bra i början. -12,1. Det har vart upp och ner, och upp och ner. Så vi får väl se. Jag ger inte upp.


Mer då...? Jag vet inte.


Har precis som alla andra tittat på Uppdrag Granskning och blivit fly... förbannad. Tänkte på min egen lilla dotter. Min fina, fina unge. Hon ska också bli tonåring. Och det värker i hela mig när jag tänker på det. Fy.


Semestern är bokad. En vecka på västkusten. Åh, så skönt det ska bli. Bara vi fyra, ingen annan. I love it. Längtar ihjäl mig.


Sådär ja. En liten, lättsam uppdatering.


Ni då? Allt bra?

Av Lisa Hillbom - 1 mars 2010 19:59

Nu lägger jag bloggen på is, istället för att säga upp mig.


Återkommer alldeles säkert. Men med en ny blogg, på ett nytt ställe kanske.


I will let you know.


Tack och hej.

Ovido - Quiz & Flashcards