Alla inlägg under augusti 2009

Av Lisa Hillbom - 30 augusti 2009 08:39

Fröken hade 37,2 i morgontemp.


Får se vad som händer under dagen.


Hon säer själv att hon har ont i halsen när hon ska svälja, och att hon har huvudvärk.


Nu väntar frulle.

Av Lisa Hillbom - 29 augusti 2009 21:59

Dagens tips.


Män som hatar kvinnor.


Se, se, se!!! Måste vara en av de bästa svenska filmerna som gjorts! Så sjuuukt spännande, från första till sista sekund.


Missa inte.


Om inte annat, så titta på den för att Michael Nykvist är med. Mumma!

Av Lisa Hillbom - 29 augusti 2009 20:57

Efter en liten roadtrip Fredag-Lördag, så är vi äääntligen tillbaka i hemmets lunga vrå!


Borta bra, men hemma bäst.


En sjukt stressig vecka, och en ännu mer stressig Fredag. Men vid tvåtiden var barn och hund lämnade i Söderbärke, och vi åkte mot Stockholm. Måler var en av Jockes närmsta vänner som fyllde 30 år.

Allt gick bra. Resa, fest, överraskingen (vi!!!), övernattningen. Men åh. Mitt hjärta blödde efter mina barn. Fy. Så det blev tidig hemresa. Vi åkte vid elva. Några stop på vägen, och vi var hemma vid tre. Däckade på soffan i nästan tre timmar. Vid sju dök barnen upp.


Så efterlängtade. Mina fina ungar.


Ganska snabbt förstod jag att allt inte stod rätt till med Fröken Hillbom. Hon ville inte ha hennes godis, som vi köpt på godisaffären i hummelsta. Hon ville spara det till i morgon. Sen fick hon huvudvärk. Efter en stund frös hon. Sen låg hon på golvet och kved för att det gjorde så ont i hennes kropp.


Minsann. 38 i temp. Får se hur natten blir.


I huvudet snurrar SVININFLUENSA!!!


Som sagt, så avvaktar vi till morgondagen. med att se hur det är med finaste flickan. Vi som skulle till skogen och grilla korv! Blir grillen på baksidan istället. Fungerar precis lika bra.


Föresten. I Onsdags skrev Jocke på papper för fast anställning! Ingenting är omöjligt, trots att det ser ut som det gör i världen. Det finns jobb, det är sant.


Nu ska jag ta lite the och macka, och ladda för en besvärlig natt.


Over.

Av Lisa Hillbom - 25 augusti 2009 19:02

Tänk vad ett hus kan betyda.


När mamma och pappa sålde huset vi vuxit upp i, kändes det helt ok.

Men ju längre tid som gått... ju mindre ok känns det, på nåt sätt.


Dom senaste två dagarna när jag gått med Bosse, så har jag gått förbi där. Och jag... Jag får kli, på nåt sätt.

Vad gör dom där? Hur kan dom ha målat dörren vit? Undrar vad dom gör där inne?


Allt som hänt där, allt vi gjort och vart med om. Alla fina minnen. Alla mindre fina minnen, men som fortfarande hände där. I huset. Allt roligt. Allt, allt, allt.


Jag förstår att dom flyttade. Det skulle jag också ha gjort. Och den dagen alla mina (2?) barn flyttar, så kommer nog inte vi heller bo kvar.


Men jag hoppas att mina barn kommer ha den känslan för det här huset. Den där fina känslan, att det alltid är hemma. Den största tryggheten.


Och jag stör mig som satan på att någon annan bor där nu, och säkert kommer skaffa barn som kommer växa upp där.


Nog svamlat. Jag är glad att vi skaffade hund. Han kommer få mig att må bra. Det vet jag. Vad ljuvliga dessa promenader är! Även om jag kanske inte säger samma sak när det är 20- grader ute...


I morgon är det storhandling som gäller. Månadsmatsedel, och handling därefter. Dyrt, men skönt. Behöver knappt handla något resten av månaden. Bara typ frukt och mjölk.


Nu fiser Bosse så illa, så jag får sluta blogga. För nu alltså.

Av Lisa Hillbom - 24 augusti 2009 16:13

Arbetsplatsträff.


Blä.


Tråkigt.


Vill vara heeemma.



Av Lisa Hillbom - 23 augusti 2009 18:30

Nu är helgen slut, men det står ju inte på förens det är Fredag igen. Tiden verkligen rusar iväg!


På Fredag bär det av på liten minisemester. Ska bli skönt, måste jag säga. Att få prata i lugn och ro. Utan två små rara röster som konstant avbryter.


Har vart en alldeles fantastisk helg. Bara hemma och njutit. Idag har hela huset städats, alla sängar bäddats rent. All tvätt är borta.

Och jag får en sån där pinsamt nöjd känsla i magen. Töntigt! Men det är så skönt att ha läget under kontroll inför veckan.


Vi avslutade helgen med panerad rödspätta, egenodlad potatis, skagenröra och sallad. Till efterrätt blev det äppelkaka och vaniljsås.


Nu väntar lite plock, sen blir det dusch och säng.


Roligare än så blir det inte idag!


Och jag hade förstått rätt! Fina bullar - Fina Sagaögon - Fina Mammafransar!

Av Lisa Hillbom - 23 augusti 2009 14:19

Efter lite övervägande med mig själv, så har jag kommit fram till att komplimangen om vackra ögon, borde nog min dotter ta åt sig av.


Var nog så det var menat.


Jag får nöja mig med fina ögonfransar.


Men det är heeelt ok.

Av Lisa Hillbom - 23 augusti 2009 11:55

Vilken fin kommentar jag fick på gårdagens inlägg!


Blev alldeles fnittrig för mig själv här! "Främmande Fågel" undrade över min mascara.


Max Factor Masterpiece is da shit!


Fast såklart. Kanske underlättar det liiite om man har många, långa ögonfransar från början. Och akta er för franstången! Livsfarlig. I know.

Ovido - Quiz & Flashcards