Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

Ordet Vila.

Av Lisa Hillbom - 13 oktober 2010 15:37

Mina vänner. Ordet vila har fått en  helt ny innebörd för mig, de senaste två dagarna. Har ju vart sjuk. Eller, vi har väl vart genomförkylda hela bunten. Och det ger sig inte heller. Igår fick jag nog, och tänkte att banne mig, nu lyssnar jag på kroppen. Så jag tog den där jävla karensen igår.

Och Jocke skulle ha jobbat eftermiddag. Men han tog vab. Vilket alldeles fantastiskt system vi  har här i Sverige, egentligen. Helt otroligt. Vi borde vara mer tacksamma över det, istället för att gnälla på att försäkringskassan är sen med en utbetalning, eller så.

Men det är en annan historia.

Iallafall så har jag fått viloorder av honom. Annars åker han och jobbar, säger han. Så det är väl bäst att lyda order.

Jag har fan inte gjort någonting på två dagar! Soffan, datorn, toaletten, äta. Sen börjar det om.

Och tillråga på allt, så har han bytt bort sin telefon mot en liten, liten bärbar dator. Så nu kan jag slå ihop surfa och titta på tv. Haha! Han kan han.

Så jag fortsätter väl med det här ett tag till då. Jag blir hemma hela veckan, men Jocke jobbar i morgon eftermiddag igen. Herregud. Hur ska det gå.

Iallafall. Vi har stooorslagna planer. Större än ni någonsin kan ana.  

 
 
Ingen bild

mammis

13 oktober 2010 19:37

Vad fina du och Jocke var där längst ned på sidan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Hillbom - 15 december 2010 18:18

http://blogg.mama.nu/mellanhimmelochjord/

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:57

Efter det där inlägget, så borde typ någon tipsa Ingvar Kamprad, sen borde han sponsroa mig med ett fett stort IKEA kök. Ett bondkök där jag och barnen kan kladda loss ordentligt. Med gott om plats?   Vem mejlar Ingvar? ...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:49

Här skulle det ligga ett fint kort, på Sagas mess från köket. Men kameran kaikade ur, så ni får hålla tillgodo utan.   Iallafall så har Fröken hjälp mig att laga mat idag. Ett tips från coachen till alla er som har små matvägrare. Låt dom vara me...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 16:22

Att jag är en sucker för låttexter, det är ju old news för er som hängt med i bloggen ett tag. Vet att ni inte är så himlans många nu, men det känns ok. Nästan bättre. För ni som läser nu, är antagligen uppriktigt intresserade, och läser för att ni b...

Av Lisa Hillbom - 22 oktober 2010 14:13


Jag har många kusiner. Mest på min mammas sida. Vi ses inte jätteofta. Väldigt sällan, faktiskt. Alldeles för sällan.   Och dom gånger vi ses, så kommer det alltid vara... fel. Konstigt. För någon fattas. Kommer alltid fattas.   Lilla Johan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards