Alla inlägg den 23 januari 2009

Av Lisa Hillbom - 23 januari 2009 18:10

Oj, så trött jag är! Helt sjukt. Har vart det hela eftermiddagen. Tror jag ska knoppa in tidigt ikväll.


Mannen lämnar mig, för att kika på hockey hos grannen. Men först nattar han barnen! Ordning på torpet.


Dom är ungefär lika trötta som jag, därför får dom sova nu. I morgon ska vi försöka klämma in en middagslur för hela bunten, så kanske vi får ut lite mer av kvällen sen.


Jag ska iallafall ta en dusch, krypa ner i sängen och slötitta på Let´s Dance.

Go Kitty!


Idag ratade mina barn maten helt. Trots att Saga var med och fixade med köttfärssmeten, blandade i fetaost och grejer. Men nej. Ingen av dom rörde maten. Brukar inte ge vika, men vad fan, kan ju inte tvinga dom att äta något. Så det blev en varsinn tallrik yoghurt, och lite hemmagjord müsli.

Huvudsaken är att lilla magen blir mätt.



Av Lisa Hillbom - 23 januari 2009 16:08

Törs knappt skriva här hur mycket vi handlade för... Jistanes. Visserligen blöjor, mjukmedel, schampo och sånt där tråkigt dyra grejer.


3600 kr. 3600 kr!!!


Slå det om ni kan!


Mamma höll på att tappa hakan. Men vi har ju gjort en matsedel. För fyra veckor. Så i princip, det enda vi ska behöva handla på en månad nu är mjölk, bröd, frukt och grönsaker. Allt annat finns hemma. Matt till varenda, varenda dag! Känns skitbra. Inte behöva fundera en sekund på vad man ska äta, det är redan planerat! Skitbra, ju!


Men i bilen hem kom jag på att vi har visst vart jätteduktiga, men vi har inget att äta ikväll! Det är ju humor. Håller på att tina ett paket köttfärs. Ska göra biffar med fetaost, rödlök, paprika och grejer... Lite klyftpotatis och tzatziki till det. Blir fiiint.


Linusen är dödens trött, för han somnade i bilen upp till maxi, vid halv tio. Sen har inte han sovit mer. Så det blir nog tidig säng för honom ikväll.

Han har gosat med moster hela eftermiddagen nu.


Och Saga har gosat med bebis i mosters mage. Gulligt.


Nä. Nu ska jag fixa maten.


Over.

Av Lisa Hillbom - 23 januari 2009 08:27

Nu ska vi åka till Ica Maxi.


Fördelen med att vakna tidigt. Ska bara göra mig i ordning.

Har 2 skitsura ungar, så vi får väl ränka med att det dröjer innan vi kommer iväg.


Det var iallafall superskönt att krypa ner i en nybäddad säng igår kväll. Sista dagarna har det vart pupplor, bilar, böcker, telefoner, hockeyklubbor och gud vet allt under täcket när man krupit ner.


Förklaring: Pupplor = såna här små kulor, med en liten pigg på, som man sitcker ner i en hålig platta. Dög den förklaringen?


Nu ska jag kolla lite recept och kompletera det sista på handlingslistan, sen ska jag försöka göra mig anständig i fejjan.

Ovido - Quiz & Flashcards