Alla inlägg under mars 2009

Av Lisa Hillbom - 5 mars 2009 18:28

Snart är det Fredag igen. Skönt. Även om det känns som liiite förhelg nu, eftersom Jocke är ledig Torsdag och Fredag. Skönt som tusingen...


Barnen fick åka en sväng till Mormor och Morfar idag, så att vi fick åka upp till stan och handla hem lite mat. Ekade tomt i både frys och skafferi. Nu ser det liiite bättre ut.


Nu sitter jag och trycker vid datorn, kollar på hemnet på snygga hus och drömmer mig iväg till mitt hus i toppskick. Sen så vaknar jag. Hihi.

Äh. Jag skiter i det egentligen. Men det är bara så himla kul att sitta och titta in hos andra liksom... Någon sjuk twist i mig. I know. Jag älskar att åka bil när det är mörkt ute, typ i villaområden och så. Man ser liksom så väl in till folk då... Låter ju helt stört. Me jag gillar det. Knäppo.


Jocke håller på att lägga barnen, så jag sitter kvar här en stund! Han får kirra det där, så kryper jag ner i sängen sen och kikar på veckofinalen av "Halv Åtta...".

Sen kommer Jocke och killar mig på ryggen, och så sover jag antagligen före åtta. Klockrent.


Ska bli skönt med en helt ledig helg. Känns som det var längesen. Hoppas på lite solsken så att vi kan vara ute på Lördagen. Vore skönt.


Jocke har ringt och pratat med Kjell idag, han som jag buffade till lite. Hrm. Väldigt trevlig, och snäll är han. Vet inte riktigt om jag skulle ha den tonen om någon knöcklat till min nya pärla. Men men. Det löste sig lite bättre iallafall. 3000 kr i självrisk på vår bil, och 1000 kr för att vår försäkring ska betala hans skador på bilen. Men... Vår Bettan, liksom. En 98:a, som gått

35 000 mil. Inte direkt så att hon är värd speciellt mycket (jo, för mig såklart). Så vi hoppar över vår försäkring. En ny kofångare går på 2500 kr, och det är ju fortfarande lägre än vår självrisk. Kanske kan få tag på en begagnad eller så. Får se.

Den här snälla mannen skulle iallafall komma hit en sväng på Lördag, så att vi kan skriva på alla papper och så.


Apropå män. Det ringer en man till mig från Falu Parti varenda Tisdag morgon. Jag beställer grönsaker till jobbet därifrån. Den här mannen. Undrasaflundra hur han ser ut. Han förgyller min trista Tisdag varje vecka, eftersom han har en så glad och trevlig röst, och är så glad och trevlig. Vore sååå spännande att veta hur han ser ut.

Man får ju en bild i huvudet. Samma sak när man lyssnar på Radio. Lyssnar oftast på Morgonpasset på P3. Ibland när dom har en gäst där, som jag inte känner igen, men fastnar för rösten, då måste jag fort som tusan in på deras hemsida och kolla upp personen ifråga. Ännu en störning hos mig.


Nu ska jag ta och fixa lite kvällsthe. Over.

Av Lisa Hillbom - 4 mars 2009 20:04

Ni är världens bästa, bästaste, bästastaste Mamma och Pappa.


Vad skulle vi göra utan Er?


Älskar er.

Av Lisa Hillbom - 4 mars 2009 19:24

Så slutade vår badhusresa.


Blev så trött på en seeeg gubbe som aldrig tog sig ur rondellen. Tutade åt honom, så körde jag vidare. Sen blev det kö, då en bil skulle svänga. Och jag stannar. Sen börjar det röra på sig. Och jag kör. Kabommm!!!

FAAAN!


Nu kan jag skratta lite åt det. Rallykalle. Det var ju väntat att det någon gång skulle hända...


Han var så trevlig och snäll. Tog mina uppgifter och så. Det gick bra med bilarna, vilket väl var bra. Men det gick bra med oss, och det var ännu bättre. Och viktigare.


Så kommer jag in i bilen. Fröken Saga:


- Jaha... Vad hette han du krockade med då?

 - Kjell...

 - Jaha!!! Upp för källarbacken (kjellarbacken, you see)!!!


Ja... Vad gör man. Skrattar åt eländet. 3000 kr i självrisk. Pengar som bara går åt skogen. Jag vill vara miljonär, aldrig behöva ha ont i magen för pengar. Hela tiden mal det... Hur ska det här bli... Jockes jobb... Blä. Blä. Blä.


Skulle sitta fint med en fet chokladkaka. Men jag har karaktär. Jag är duktig som faaan! Tredje dagen sockerfri, och då bakade jag ändå kladdkaka på jobbet. Ohhh, så duktig jag är.


Men nu blir det soffläge, två kokta ägg och en kopp the!


Roligare än såhär blir det ju inte.

Av Lisa Hillbom - 3 mars 2009 17:38

Den där nya kaninen. Hon, han eller det... Mycket märklig varelse. Nästan lite skrämmande...


Igår släppte jag henne (?) lös när Linus somnade. Hon gick raka vägen fram till Busan, som försiktigt gick därifrån (lite mesig, ja...). Kaninen borde nöja sig med det.


Eller inte.


Iställer lubbar hon efter, för kung och fosterland, och försöker göka på busam!!!


Shit. Dels är hon ju en hon. Eller? Och så är ju busan en katt!!!

Förstår helt varför man använder ordet kaniner i samma veva som sex... Dom är ju riktiga galningar!


Tur att busan är kastrerad, annars kanske vi hade fått kattungar med kaninsvans och långa öron, som skuttade runt här!


Nej just ja... det var ju en tjej. Öhhh.

Av Lisa Hillbom - 3 mars 2009 17:33

Mycket trött. Vette tusan varför. Blev lite strulig igår kväll, med sömnen... Av olika anledningar blev det en märklig kväll.

Men slutet gott, allting gott. Det mesta går att lösa. Så även det här.


Nog om det!


Idag har puppsen inte sovit middag på dagis. Har gått ganska bra. Han har vart lite ilsk på sin syster, men tror inte riktigt att det beror på sömnbrist. Kanske hungrig, eftersom han hävde i sig två stora portioner med köttfärsås & pasta.

Nu är han iallafall nyduschad och sitter och tittar på tv. Blir tidig säng idag.


I morgon tror jag vi ska åka till badhuset... Lite våran grej när Jocke jobbar eftermiddag. Mamma och Pappa kom upp med lasagne, så maten är färdig. Tänkte om man kanske skulle vara förberedd och packa i ordning allt ikväll. Så är det bara att åka efter dagis i morgon.


Har vart sååå duktig och gått två dagar till jobbet nu. Vilken prestation! Haha! Känns iallafall skönt att röra lite på sig. Har vart klent med den varan... Hrm...


Ska jag till badhuset betyder det att jag måste raka mina lurviga ben när jag duschar idag... Pust... Suck... Det blev jobbigt.

Men, men... får väl offra mig. Sen kryper jag ner i sängen illa kvickt, och väntar in The Husband...





Av Lisa Hillbom - 3 mars 2009 15:40

Trött, trött, trött... Jistanes. Huuur skaaa jag orka idag.


Av Lisa Hillbom - 2 mars 2009 21:03

Det är kärlek. Riktig kärlek.


Mina ögon tåras alldeles fjantigt mycket, och jag blir varm i hela kroppen. Deras kroppsspråk, sätter dom tittar på varandra. Hur dom tar i varandra och pratar till varandra.

Dom har hittat rätt, och det är sååå fint att se.


Och jag blir bara att längta, längta, längta efter min älskade Man. Min fina Jocke. Värlens bästa pappa. Han ger, ger och ger. Och ibland känns det som jag bara tar, även om jag verkligen anstränger mig för att bli bättre på att komma ihåg att säga allt bra till honom. För han är bra. Mycket bättre än vad han någonsin kommer förstår.


Han är min Handy Man. Typiskt att han jobbar till elva idag. Vill ha hem honom, nu.


Får väl nöja mig med City Akuten.

Av Lisa Hillbom - 2 mars 2009 18:05

Mina älskade små gryn sitter i soffan med pymmis på, och äter sin obligatoriska bompafrukt. En halv banan, ett halvt äpple och en halv apelsin. Always.


Idag efter jobbet får vi upp en sväng till stan. Sagas jacka var tvungen att bytas. Noll koll, som jag tydligen har, så insåg jag att den var en storlek för liten. Inte liten så, men hon skulle kunna ha en storlek större. Och så var det samma storlek som förra jacka. Kändes ju onödigt. Men! Det fanns ingen 120 av dessa otroligt fina rosa/vita jackorna. Sååå. Det blidde en röd.

Känns helt okidoki ändå. Dels insåg jag hur sjukt opraktiskt det var, eftersom den var vit där bak. Lite korkat. Ner mot rumpan liksom. Och jag känner min Saga. Den kommer inte vara vit länge, och hennes mamma kommer go nuts. Och så ska det inte vara. Hennes kläder är till för att lekas i, hon ska inte behöva oroa sig för att smutsa ner dom.

Samt. Den andra Didriksson-tönten på gatan (mohahah Linda!!!) hade visst köpt två rosa till Felicia och Matilda. Tvätta på du Linda!!! Haha!

Saga har en röd, som smutsen inte syns alls på!

Närå.


Så. En hel liten historia om en jacka.


Iallafall, var det första gången jag var själv till stan med båda, utan vagn. Notera: utan vagn.

Mr Runaway gjorde mamma svettig. Men det gick bra. Helt över förväntan. Först tog vi oss en fika på Åhléns. Hade gärna kikat på bokrean, men där insåg jag Linus begränsningar. Sen vidare och bytte jackan, in på leksaksaffären, Lindex och sen hemköp. Där gjorde vi värsta fyndet! Färsk, hel kyckling för 19,90 kr/kg. Det ni! Me like. Så det blev middagen idag. Succé, som alltid när det handlar om kyckling.


Det känns som jag har glömt något. Men jag kan inte komma på vad...


Häromnatten vaknade jag mitt i en märklig dröm. Vi hade skaffat hund! En Golden som hette Pia... Hallå. Vart kommer en sån sak ifrån?


Nu ska jag göra lite välling till en sur och trött Linus. Sen ska Tada ner i sängen också, sätter på lite Pelle Svanslös till henne.


Over.

Ovido - Quiz & Flashcards