Alla inlägg den 28 mars 2009

Av Lisa Hillbom - 28 mars 2009 18:44

Helgerna går för fort. Fy, för det.


Jocke har jobbat till alldeles för sent hela vecka. Vart hemma vi fem, vissa dagar ännu senare. Jag har vart hemma heeela dagarna med snoriga, gnälliga och sura barn. I Fredags kom vi hem vid halv fyra från stan. Sen kalas vid fem, Jocke åkte till stan vid halv sju. Idag har vi vart hemma, vilket har vart ljuvligt. Men jag blir megauppstressad av tanken på att han ska jobba extra i morgon. Det är ju jättebra att det finns jobb och så. Men jag är så jäkla ovan med det här!

Vi måste liksom organisera upp det på nåt sätt...*funderar*... något slags system, någon planering för att få allt att funka.

Handling, städning, tvätt. Allt.


Kan ju bara tacka gudarna att jag inte jobbar dagtid.


Har bakat lite kakor idag, det är avslappning för mig. Smöret räckte inte speciellt långt, så det blev bara två sorter och en sockerkaka. Kanske ska baka bullar med kidsen i morgon. Får se.


I morgon är det kalas, igen. Ganska bra tid dock, vid ett. Till tre. Får vi hålla Linus vaken, så somnar båda som klubbade sälar på kvällen. På Måndag är det ju full rulle igen. Skönt att få träffa lite vuxna människor igen!


Fel, fel, fel par vann Let´s Dance igår. Sååå fel. Men Magnus vann väl på sin personlighet. För Laila var grym!


Linus kissar på pottan för fulla muggar! Roligt att han tycker det är kul.

Nu ska jag kasta ner två smutsiga barn i duschen, så får Pappa Hillbom ta resten!

Ovido - Quiz & Flashcards