Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Lisa Hillbom - 20 mars 2009 08:54

Jag fick en kommentar! Tror det var... typ... alldeles för längesen! Vad glad jag blev.


Sag har någon märklig åkomma... Nu är hon helt feberfri. 36,9. Konstigt. Hon är ju hostig och förkyld, så sjuk är hon ju ändå. Har bara aldrig vart med om det. Märkligt.


Vi ska nog bege oss ut och fixa lite ärenden. Kanske åka till slakten och köpa hem lite köttfärs. Apoteket också. Hämta min plånbok på jobbet till att börja med. Har lovat barnen att åka ut till Nisses en sväng också.


Mamma var iallafall helt cool med att Saga hade lite feber. Som sagts, så är vi ju fem minuter därifrån. Så hon kan ju komma hem när hon vill.

Visserligen funderar vi på att åka till Borlänge och kika på köksmöbler på eftermiddag. Men vid sovdags är vi ju hemma. Så det blir nog bra.


Nu ska jag dricka mitt kaffe i lugn och ro. Barnen är tvättade och påklädda, tumlaren tömd, tvättmaskinen och diskmaskinen igång. Så nu kör vi igång den här dagen.

Av Lisa Hillbom - 20 mars 2009 05:58

Har inte skrivit något på två dagar, och ännu har det inte kommit någon efterlysning från Mamma. Kors!


Fullt upp, med en lååång arbetsdag. Stupade direkt i säng, efter lite mat. Igår hade vi celebert besök av mamma och Anna. efter det blev det storstädning, renbäddning, matlagning. Sen kastade jag mig i duschen och åkte iväg med Linda, lagomt till sex. Det var modevisning och en massa annat roligt på Wärdshuset i Vikersvik. Handlade inget, men det var skönt att sitta ner på rumpan, ostört i tre timmar! Mat ingick, och även ett lotteri. Såklart vann jag! Ett halsband med tillhörande örhängen, och ett presentkort på hårbottensmassage och inpackning. Lite lyxigt.


Hemma framåt tio, så det var sängen direkt.


Vaknade vid 4 av att Sagis kom upp, varm som ett element. Jo, visst. 38,5. Hon har vart rackarns hostig. Så det var väl det som var på gång. Så idag blir vi hemma. Orkar fröken, så ska vi åka iväg och handla.


Kidsen skulle ju sova hos mamma och pappa idag. Och det var det första hon sa när jag berättade att hon hade feber.

- Jag ska sova där ändå!

Ska prata med Mamma och höra vad hon säger. Vi är ju ändå hemma, så vi kan ju hämta henne på fem minuter. Vi får se.

Ovido - Quiz & Flashcards