Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Lisa Hillbom - 22 mars 2009 20:59

Några som frågat vart vi hittat var pangfina soffa.


Det säger jag inte.










Joooo. PK:s Möbler i Borlänge. Fanns på lager i grått, men jag är ju så himla beige och brun av mig. Så av den enkla anledningen fick vi vänta i 6-8 veckor.

Av Lisa Hillbom - 22 mars 2009 18:38

Efter att ha läst grannens blogg om en himla massa kalasinbjudningar till nästa helg, så var jag tvungen att springa ut till lådan och kika.

Jo, minsann. Kalas på Lördag, och kalas på Söndag. Vi vet vad vi ska göra nästa helg, med andra ord!


Kul för barnen. Trevligt att träffa lite föräldrar också.


Barnen sitter i soffan och äter frukt och kikar på Pippi. Dom har dansat i en timme i vardagsrummet, så bompa missades. Shit happens!


Ikväll ska jag lägga mig i soffan och kika lite på Kalla Fakta tror jag. Jocke får nog se till att kidsen trillar i säng. Är sååå trött. Känns som jag hade partajens igår eller nåt! Och det hade jag verkligen inte. Drack ett glas vin, sen höll jag mig till fruktsoda.

Har lite fobi för det där. Tror hela min familj tycker att jag är lite larvig. Men jag har värsta skräckscenariot framför mig, hur nåt av mina barn gör sig illa, och jag måste åka till doktorn med dom i taxi, och kommer in där och luktar vin. Jag ser hela händelseförloppet framför mig, och jag får ont i magen... Blä. Vet att jag är lite dramatisk. Men jag vet inte... Att andra i min närhet och familj dricker ett glas vin eller så ger jag blanka fasiken i. Jocke får gärna göra det också för min del. Men jag vet inte. Det är som något spärr. Och det gör mig absolut ingenting. Ingenting.

Så jag fortsätter nog hoppa över det i fortsättningen. Tänkte att jag skulle coola ner lite igår, när vi var hemma och så, och kanske dricka lite vin. Men jag får inte riktigt till det. Så nästa gång blir det inget.


I morgon kör vi igång på en ny 4-veckorsmatlista. ÄR så sjukt skönt, att slippa det där: Vad ska vi äta idag? Jag åker ner till affärn.

Och så kommer man hem typ 300 kr fattigare. Hatar det.

Man har allt klappat och klart. Tycker det är otroligt skönt, och ett stort stressmoment trillar bort. Speciellt nu när Jocke jobbar dagtid och kommer hem lagomt till middagen. Är inte så hysteriskt kul att gå in på affären med två dagiströtta barn.


Så på Onsdag - löning - blir det kanske en sväng till Maxi. Får se om jag kanske åker själv... Eller nä. Är så pinsamt när mn handlar sådär hysteriskt jättemycket.


Vi får se.

Av Lisa Hillbom - 22 mars 2009 15:03

Ibland undrar man om man fått sina barn för ens gamla synder.


Igår kväll när jag skulle gå och borsta tänderna, så fastnade jag i hallen vid telefonen. Något var konstigt, och jag var tvungen att tänka lääänge för att få ihop det. Sladden var av. Rakt av. Inte söndersliten, utan... ja... avklippt. Jocke klippte klorna på kaninerna igår. Så jag är inte dummare än att jag kunde lägga ihop ett och ett.

I morse frågade jag Saga, om hon visste vad som hänt. Och hon försökte inte ens förneka.


- Ja, det var jag som tog den här saxen som man klipper kaninernas klor med, och sen så blev det sådär, men det var inte mitt fel!


Allt i ett andetag. Ja. Vad gör man. Skälla kunde jag inte, när hon så fint erkände direkt att hon var den skyldige.


Och ni vet dom här ursnygga vita skorna jag köpte till Linus. Ja... Han fick tag på en bläckpenna idag... Do i need to say more? Nog för att jag visste att dom skulle bli skitiga, men en bläckpenna!!! What the fuck...


Så idag har jag tröstshoppat. En soffa!!! Som vi har längtat och väntat. Och egentligen skulle vi kanske köpt köksmöbler. Men... näää. Det blev en soffa. En ursnygg schabrak, som kommer om 6-8 veckor. Brun och fin. Sjukt nöjd, och otroligt roligt att jag och Jocke var helt överens. Vi fastnade direkt.


Så nu ska här planeras och donas för att få till det...

Av Lisa Hillbom - 22 mars 2009 08:12

Saga vaknade 06.55


Linus vaknade 08.00


Chocktillstånd, är ordet. Men skönt som faaan. Nu ska jag starta en maskin med tvätt, sen fixa lite frulle.


Over.

Ovido - Quiz & Flashcards