Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Lisa Hillbom - 14 mars 2009 17:30

- Hej, jag heter dock, och jag kommer från Intrånget.


Hör ni? Hur fånigt det låter. Men det finns en byjävel upp mot Horndal som heter så. Intrånget. Smaka på det. Någon från på krogen vart du bor.

- Intrånget.


Men hallå.


Jaja. Inte huvudpoängen med Dagens Blogg.

Blir en snabbis nu. Maten är snart färdig. Köttfärsbiffar, med svampsås och potatis. Äppelkaka och vaniljsås till efterrätt.


Vi har, som sagt, vart till Horndal, hälsat på Jockes Mormor. Jag trivs där. Det finns få ställen jag kommit till som det känns så naturligt och avslappnat att vara på. Och så gillar jag Mormor Siv. Barnen avgudar henne, och alla morbröder! Så där spenderar jag gärna några timmar.

Vi fikade och barnen körde traktor. En toppendag alltså!


Saga har ända sen i morse klagat på att det känns konstigt i henne mage. Hon har bajsat utan problem, så det är inte förstoppning. Och inte åt andra hållet heller. Men hon har kvidit lite. Inte riktigt sig själv. Inte ätit något heller. Varken Donken eller fika. Vilket är ovanligt. Väl hemma hade hon 38.4 Så vi får väl se om jag kommer till jobbet på Måndag.


Nu ska jag agera Nurse, och plåstra om Jockes finger. Återkommer säkert med uppdatering om Frökens tillstånd.

Over, för nu iallafall.

Ovido - Quiz & Flashcards