Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Lisa Hillbom - 25 mars 2009 19:46

Nä. Det är inget för oss. Fy, så stressigt det blir. En halvkrasslig puppas, hungriga, trötta... Dömt att misslyckas, ändå ger man sig på att försöka.


Kommer precis hem från en skön kvällspromenad. Kände att jag behövde "andas" lite, nu när jag vet att jag har två hela dagar till att vara ensam med barnen. Känns liksom så, nu när Jocke jobbar dagtid. Men det är väl en vanesak.


Apropå Jocke. Idag ringde dom från Granngården, och ville boka intervju med Jocke! Han har ju jobb nu, som han verkar trivas grymt bra på. Men jag tror ändå att de är en kick för egot! Det är nästan så man blir lite stolt över karln sin!


Köpte en ny gardin till köket idag. En beige hissgardin. Ska försöka få tag på en människa i Falun, som har det här ute på blocket.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80035920

Nupris 900 kr, hon vill ha 600 kr. Och jag försöker pruta ner det ännu lite till, eftersom det är en bit att åka. Får se.

Skulle passa finemang i köket, nu när vi flyttat in matbordet i vardagsrummet. Låer konstigt, men ja... Mycket bättre blev det. Köket blev rymligare, och vardagsrummet trevligare.

Hinner säkert ändra oss fler gånger, men just nu känns det här som bästa lösningen.


Och i morgon ska vi försöka ge oss ut till Granngården. Får se hur piggelin Pjupin är. Vi ska handla lite frön, jord och smått o gott. Jag är ju inte så händig gällande sånt där, den genen fick min syster. Hon donar med sina pelargoner som en liten tanta. Men jag... nä. Oftast när jag tvättar fönster och byter gardiner, så köper jag nya blommor. Helst krukor också. Guuud, så onödigt. I know, but i love it!


Till kvällsmat blev det såklart våfflor. Lite macka, ägg och yoghurt därtill, då jag absolut inte står mig på våfflor. Köttfärslimpan till lunchen räckte till luch till oss i morgon igen, och en matlåda till Jocke. Me like. Praktiskt som tusingen.


Nu blir det nog en kopp the, så ska jag kika över kvällens tv-utbud.

Av Lisa Hillbom - 25 mars 2009 10:45

För att jag skrev att det var enklare när barnen hade feber...


Linus har 38.1, så vi blir hemma hela veckan.


Nu ska jag göra köttfärslimpa.

Av Lisa Hillbom - 25 mars 2009 09:50

Fan, vad svårt det är! Allt är så mycket enklare när dom har feber. Då har man det, svart på vitt liksom. Jag vet inte hur jag ska göra resten av veckan.


Saga är pigg som en lärka, men Pjupin... Nja. När han nyser så hänger det snor ända ner över munnen.


Och egentligen känns det självklart, som att jag ska vara hemma hela veckan. Men i andra andetaget funderar jag på om jag är på tok för hönsig...


Svårt, svårt, svårt...

Ovido - Quiz & Flashcards