Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Lisa Hillbom - 13 mars 2009 17:58

Fredagar är överlägset veckan skönaste dag! Älskar den där härliga känslan som kommer krypande. Speciellt när man har en hel helg oplanerad. Love it!

Blev hemringd snabbt från jobbet, precis när jag var färdig. Skulle sätta mig och ta en kaffe innan jag åkte hem, då ringde Jocke.

- Kom hem, jag har skurit mig.


Ner till doktorn, kom hem två stygn rikare. Klanto. Oväntat att det inte är mig det händer. Hihi...


Fick Ica-besked idag. Första gången efter vår månadsplanering. Och vet ni? Vi kan ha lagt 7500 kr på mat vissa månader. Vi får alltid 75 kronor i bonus. Men i Februari, mina vänner. 5300 kr! 2000 kr mindre!!! Det är massor, massor, massor av pengar.

Vi blev så inspirerade att vi genast satte oss och planerade en ny matsedel!


En annan grej! Lyssnar alltid på morgonpasset på förmiddagarna. I morse slog jag dock på det lite senare än vanligt, annars hade jag nog svimmat eller nåt. Men iallafall, av en anledning gick jag in deras hemsida idag. Scrollade mig neråt, och ser en bild på Fin-Fredrik, som han tydligen kallas. Morgonpasset har något som kallas FinFredag. Folk får skicka in bilder på vilka kläder dom har på sig och så. Och den här Fredrik var tydligen en av de flitigaste att skicka in bilder.

Men vänta... Det var ju något bekant över honom! Ja, just det! Det var ju Fredrik,, mitt ex, min förra sambo, anledningen till att jag hamnade i Stockholm ett par år. På Radio! Jag var tvungen att lyssna på intervjun med honom för att få ihop det. Och så fort jag hörde rösten var jag 110 % säker.

Vilken knasig känsla! Vilken liten värld.


Tokigt.


Nu måste jag kila till maten. Kycklingklubbor och ris.


Saga var ut i köket och nallade ett äpple. Sa till henne att tänka på att det är kyckling snart.

- Jag ska äta kycklingklubbor, det ska ni minsann få se!


Ok.

Ovido - Quiz & Flashcards