Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Lisa Hillbom - 16 mars 2009 20:44

Min hals gör ont, min näsa är röd och mina öron värker.


Är det inte så Matilda Mus säger?


Inte sjuk. Inte nu. Inte igen.


Nu ska jag sova bort det. Genast.


Ska bara plocka ur diskmaskinen först. Ska bara.


I morgon måste jag lägga inte lite kort. Vart ju alldeles för längesen.

Av Lisa Hillbom - 16 mars 2009 18:46

Full fart. Heeela dagen. Lagat mat, strykt, plockat tvätt, jagat barn. Pust. Första lugna stunden på typ... hela dagen.


Har packat paketen till tradera. Finssade för mig själv. Den där dundeklumpen, med alla Sagas gamla kläder... Undra vad porto blir på en sån bjässe. Jag tycker det är på tok för pinsamt, så jag skickar ner Jocke till Ica! Mohaha.


Saga sussar redan, Jocke är på väg ned med Linusen nu. Sen blir det ryggläge i soffan resten av kvällen. Sååå trött i ryggen.

Behöver nya skor till jobbet, tror det är det allt hänger på. Får så rackarns ont i svanken.


Vi vill ha en kattunge, föresten. Någon som känner någon som har en söt liten kattbäääs te övers? Tjinga den åt oss i såna fall.


Samverkan på jobbet idag. Kände mig mest som ett utskitet äppelmos, då jag inte alls hängde med på vad som sas. Känns som att det är mycket som inte handlar om mig, då det mer handlar om verksamheten med kidsen. Även om jag tycker det är grymt intressant också, så är det svårt att liksom, lägga sig i. För jag vet ju egentligen inget...


Från och med idag har min tjänst gått upp till 82,3%. Det ni. En sen dag i veckan ute på avdelning, innebär det. Och första dagen är nu på Onsdag. Sju börjar jag på morgonen. Sen är jag på avdelning till halv fem. Sen har vi APT mellan 17-19. Jihooo! Fullträff, liksom. Kommer antagligen vara totalt klubbad på Torsdagen.


Hade hoppats att Jockes semesterersättning skulle dimpa in i samband med lön den här måndaen, men där gick vi på en nit. Tydligen så kommer den i April. Grymt surt nu, men ack så ljuvligt när vi får två fulla löner, plus en semesterersättning på lite mer än 20 000 kr i April. Jippie till det.


Sitter och drömmer mig bort till semestervärlden. Är sååå sugen på att åka utomlands nästa höst. Barnen är 3 och 5 (hemska tanke, inte sååå stora va?), så det känns som att dom kommer att kunna njuta av det, och ha kul.

Men vi får se om vi lyckas spara ihop så mycket pengar. Ska verkligen försöka. En All Inclusive till Cypern skulle gå på ungefär 20 000 kr. Och jag tror jag föredrar All Inclusive när man har kidsen med sig. Känns osm det kan vara värt det. Eller en lägenhet med kök... Men nä. Vill få den där riktiga semester-lyx-känslan. Veta att allt ingår... Lite mer pyssel att åka med små barn, än att åka själv. Lämplig flygtid, inte behöva åka för långt från flygplats till hotell, lekplatser, badstränder (sand/sten)... Men Me Like sitta på fritidsresor.se och läsa på. Hihi. Reseledare, to be. Jocke tycker jag är apdryg, men det visste han ju redan när han gifte sig med mig.


Men som sagt. Vi spar på, och ser vart vi hamnar. Så en del av semesterersättning hamnar på sparkontot.


Nu blev det långt, tråkigt och traggligt.


Lägger ner. Over.

Av Lisa Hillbom - 16 mars 2009 14:51

Men nya sådana!


Känns bra, men lite annorlunda. Jocke är med oss på morgonen, och kommer hem lagomt till middagen på kvällen. Lite tråkigt, det blir ju väldigt begränsat vad man kan hitta på. Men jag gnäller inte, han har ju ett jobb!


Har precis gett barnen lite mellis, och tagit mig lite macka och kaffe. Ska snart ta tag i strykningen. Resultatet av tvättrycket igår. Snabbt gjort, bara man kommer igång.

Sen när lugnet lagt sig ikväll måste jag packa, och åka ner till Ica och väga min paket.

685 kr rikare!



Ovido - Quiz & Flashcards