Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Lisa Hillbom - 11 mars 2009 18:58

Åh. Vilken härlig eftermiddag det har vart.


För varje dag som gått, som blivit närmre och närmre det här läskiga datumet när Jocke inte längre hade ett jobb, har man fått en större och större klump i magen. Och idag bara, poff! Allt släppte. Men blir helt... tom. Alldeles matt. Vi är helt slut båda två. De senaste två dagarna har Jocke suttit i arbetsintervju i över tre timmar. Påfrestande värre.

Så ett varsitt glas bubbel, sen kom paltkoman. Jistanes. Men lite kaffe, tårta och poker, så var vi på benen igen.


Maten var heeelt fenomenal! Gud, så gott det var. Har vart sugen på rött kött så himla länge, och nu drämde jag till. Dagen till ära.


Det känns som att allt liksom... löser sig. Jag har från nästa vecka fått gå upp några procent på jobbet. Eventuellt blir det aktuellt med ännu mer tid. Jockes jobb har löst sig... Allt bara faller på plats. Och vi kan fortsätta spara pengar!

Jag vet att man inte kan räkna med något, eller ta för givet att det är föralltid. Men det är längre än till 22 April iallafall. Allt är bättre än inget, liksom...


Linusen har vart i fullständig högform idag. Vilket litet vildjur. Saga är trött, trött. Hon kom precis in till mig och fnittrade, för hon hade blundat i soffan och nästan somnat. Gullfia.


Det kommer bli lite jobbigare för dom på dagis. Alltid dessa tidiga mornar. Men då är å andra sidan Jocke alltid hemma vid läggning. Så det blir ju lite både och.

Eftersom grannen (eller halva gatan - andra halvan jobbar på skogsgläntan!) jobbar på ABB, så kommer det ju finnas möjlighet till att samåka. Det är ju alldeles perfekt.


Idag svävar jag på moln. Och jag kommer göra det hela dagen. För allt känns sådär... fluffigt bra.

Av Lisa Hillbom - 11 mars 2009 15:51

Mina dameroch herrar.


Jocke har fått ett jobb!


Det är sant, maklöst och helt overkligt.


Så idag blir det bubbelvin, trerättersmiddag med entrecote till huvudrätt. Och så ska vi bara njuta av ruset vi befinner oss i just nu.

Ovido - Quiz & Flashcards