Alla inlägg den 21 mars 2009

Av Lisa Hillbom - 21 mars 2009 22:26

Sovmorgon fick vi iallafall, eftersom barnen sussade hemma hos mamma och pappa. Blev inte så hiskeligt länge. Vi vaknade nog vid åtta. Men då hade vi iallafall fått sova ostört, en hel natt. Det är ju guld.


Upp och åt frukost. Ibland är det så sjuuukt gott med iskall o´boy och rostmacka. Ungefär lika onyttigt som gott. Händer så sällan att vi äter det till frukost. Men idag blidde det så, och jag njöt av varje tugga!


Sen var det cheesecake-dags. Vilken historia! Jag blir så jädrans nervös när jag ska göra nya grejer. Men med hjälp av assistant-kåren uppe i toppen av vårt land (Sara), så fick jag till det! Den gjorde barksuccé och det blev en liten såndär vänlighetsremsa kvar (den sista, som ingen törs ta).


Allt var lyckat, maten god och sällskapet trevligt. Men trötta barn. Saga kämpade in i det sista, men vid halv nio stupade hon i vår säng. Linus höll ut hela vägen, han somnade för en halvtimme sen, eller så.


Hon är inte riktigt piggelin, lilla Fröken. Är ju planeringsdag på Måndag, så jag hade beställt barnvakt med Anna och Mamma. Men... nja. Känns inte riktigt bra i mamma-magen att lämna dom (henne) en hel dag, när jag vet att hon inte är frisk. Det är ju ändå tills halv fyra det handlar om. Så jag fundrar på om jag ska ta vård av barn på förmiddagen. Åka ut till gläntan och vara med dom på eftermiddagen. Lutar nog åt det.

Hon har ingen feber eller så, men är långt ifrån frisk. Vi får se.


Nu ska jag iallafall kura ner mig bredvid mannen i sängen. Lite titta på Tv innan vi stupar.


I morgon blir det lite dammsugning, tvättning och strykning. Som vanligt, på Söndagar i det här huset, med andra ord.


Föresten. Vi vann på trav idag! 16 kr. Många bäckar små...


God natt.

Ovido - Quiz & Flashcards