Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Lisa Hillbom - 6 mars 2009 17:45

Japp! Nu var det ett tag sen, men nu är det dags igen!

Jag och systra min planerade alldeles allena en liten sammankomst hos mamma och pappa i morgon eftermiddag. Lite utan deras vetskap. Sen ringde vi till pappa och beställde mat. Men då kom mitt samvete fram lite, och jag erbjöd mig att fixa en smörretårta till i morgon kväll! Smaskens, ska det bli. Och roligt. Tycker ju om att pyssla med sånt där.


Idag har det vart full fart här. Farmor och Morbror Bertil var här när jag kom hem från jobbet, sen kom Moster Anna en sväng. Vi fikade och grejade. När dom åkte drog ruschen igång. Jocke bar in pellets, jag gjorde rent båda kaninburarna noooga, och kattlådan. Jocke sotade pannan och städade nedervåningen (övervåningen var redan fixad när jag kom hem!), och under tiden lagade jag mat, samtidigt som barnen fixade fruktsallad till efterrätt.


Mitt i maten insåg vi att Linus var på väg att somna med huvudet mitt i maten. Han var sååå trött! Han har inte sovit middag idag. Så nu ligger han nerbäddad i soffan och vilar. Somnar nog alldeles snart, skulle jag tro...


Och Senil-Anna glömde sina bebiskläder här. Hon glömmer allt. Jistanes, hon är som en yr höna. VI har åkt och storhandlat tillsammans några gånger, och det har hänt att hon glömt plånboken hemma. Och det kommer hon på i kassan. Eller när hon tankar. Passande, liksom.


Nu ska jag invänta att Jocke kommer upp från duschen, sen ska jag åka ner och handla hem grejerna till tårtan. Over!

Ovido - Quiz & Flashcards