Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Lisa Hillbom - 15 mars 2009 17:58

Har ju min procedur på Söndagar.


Och man kan inte göra något annat än att fnittra för sig själv när man klipper Linus naglar. Han sitter alldeles still, håller handen så fint i min hand. Men så fort jag klipper, så skriker han Aj! rakt ut. Det låter så hiskeligt kul. Sen är det bra liksom. Till nästa klipp. Inte ett ord däremellan.


Saga får åka till dagis somd et ser ut nu. Hon har utan problem vart ute i tre timmar på eftermiddagen, och nu har hon 37.3 Så händer inget annat under natten, så blir det som vanligt i morgon. Dagis, alltså.


Nu ska jag kasta in en till maskin i tumlaren, packa dagisväskor, plocka fram kläder och göra allt det där...

Av Lisa Hillbom - 15 mars 2009 12:20

Idag går mina auktioner ut på Tradera. 21.30 ikväll. Dom är nu uppe i 640 kr! Det ni! Spännande. Borde ta och packa i ordning det... Jackorna är väl inget problem, men det där enorma klädpaketet...


Saga hade 37.9  idag. Hon har sovit en snabbis efter lunchen. Lunchen som bestod av pannkaka, by the way. Och Linusen klämde 4 stycken. Sen somnade han som en överjäst munk.


Vi har fixat lite på förmiddagen. Dammsugit, tagit hand om djuren, donat lite med tvätten.


Jocke är på väg ut med Saga en sväng. Igår när jag tog tempen på henne och sa att hon faktiskt var sjuk, så bröt hon ihop fullständig.

- Mamma, det är så dumt av mig, nu kommer inte jag få gå ut i morgon!

Hon var fullständigt otröstligt. Så vi lovade henne att hon skulle få gå ut en sväng ändå.

Men som det ser ut så blir det väl en Vård Av Barn i morgon. Typiskt. Mamma har lovat att ställa upp, men det här var enda veckan som hon absolut inte kunde. Surt, sa räven.


Jag ska dricka upp mitt kaffe, sen ska jag stoppa i lite kläder i tumlaren.



Ovido - Quiz & Flashcards