Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Lisa Hillbom - 8 mars 2009 19:02

Jag klarade en hel helg utan godis. Märkligt.


Igår var enda dagen det egentligen var lite tungt. Och det beror nog på att jag smakade några skedar av Annas ljuvliga paj, till efterrätt hos mamma och pappa igår.

Triggade väl igång suget... Men annars har det var nemas problemas.


Imponerad av mig själv.


Och nästan ännu mer av min man. Mr Sockerberoende har inte heller ätit godis på hela helgen. Det, om något, är imponerande!


Av Lisa Hillbom - 8 mars 2009 18:02

Jeeesus! Idag har vi legat i. Som fan. Heeela strykhögen är borta, och det är inte lite, mina vänner. Tomt! Tomt i tvättkorgarna också. Barnens sängar är renbäddade. Ytterkläder och garderober rensat på sånt som är för litet. Källarförrådet städat. Lagt ut auktioner på Tradera. Matat pippina vid hamn. Handlat. Gjort köttbullar. Ja, ni hör väl... Herregud. Borde få något slags pris, men det lär väl inte hända. Därför berömmer jag mig själv istället. Mohaha.


Barnen sitter i soffan, och söndags-proceduren är fixad. Vi hyrde nya Labanfilmen på Ica. Så nu sitter dom bänkade med varsinn tablettask. Ohhh. Skäms på mig. En Söndag. Horribelt.


Men det tar jag.


Måndag igen i morgon... Men som det känns så hinner man väl knappt blinka fören det är Fredag igen. Sjukt ju.


Efter lite funderingar så har Saga ändrat sig. Pengen skall ej längre in på banken. Hon berättade idag att hon ville ha en flöjt (neeeeej). Jag vet hur länge hon har sagt det, så det är inte mer än rätt att hon köper det åt sig själv. Och öronproppar åt oss.


Idag åt vi stuvade makaroner och köttbullar. Då berättade jag för Saga att det var en av Matildas (grannflickan) favvorätter. Då är hon tyst ett tag, sen tittar hon i kastrullen.

- Men då tycker jag att vi ska ta och gå upp med lite mat till henne.


Kickan! Ett hjärta av guld. Så rart.


Som sagt, i morgon efter jobbet blir det leksaksaffären. Vi åker upp till stan en sväng direkt. Sen ska vi hem och göra kycklingwok med äggnudlar. Spännande. Har aldrig ätit nudlar. ALIEN!


Nu ska jag sörpla i mig en kopp kaffe med Jocke, sen ska jag hoppa ner i duschen.

Ovido - Quiz & Flashcards