Alla inlägg under mars 2009

Av Lisa Hillbom - 25 mars 2009 10:45

För att jag skrev att det var enklare när barnen hade feber...


Linus har 38.1, så vi blir hemma hela veckan.


Nu ska jag göra köttfärslimpa.

Av Lisa Hillbom - 25 mars 2009 09:50

Fan, vad svårt det är! Allt är så mycket enklare när dom har feber. Då har man det, svart på vitt liksom. Jag vet inte hur jag ska göra resten av veckan.


Saga är pigg som en lärka, men Pjupin... Nja. När han nyser så hänger det snor ända ner över munnen.


Och egentligen känns det självklart, som att jag ska vara hemma hela veckan. Men i andra andetaget funderar jag på om jag är på tok för hönsig...


Svårt, svårt, svårt...

Av Lisa Hillbom - 24 mars 2009 18:58

Linusen är snaggad!


Fick nog av det där svettiga lurvet han hade där bak. Så idag blev det en klubba som muta, för att få pöjken att sitta på plats. Sen åkte maskinen fram! Det blev jättebra, och han var kanonduktig. Nu är han snaggad och tuff. Jättefin.


Idag blev det lunch hos mamma och pappa, sen träffade vi moster en sväng. Ingen idé att vara hemma när det inte fanns vatten. Vi blir hemma i morgon också, men sen blir det dagis. Myror i brallanmallan hos både mor och barn. Men nu vet jag att dom är betydligt piggare än vad dom vart. Så det känns bra i mammahjärtat.


Nu ska jag beställa lite varor på servera, till jobbet. Sen ska jag försöka hinna se "Halv Åtta..." som jag missade igår.


Over.

Av Lisa Hillbom - 24 mars 2009 09:57

Japp. Vattnet avstängt mellan 08.00-18.00 Frukosten är avklarad, just nu är problemet att jag är bajsnödig. Och kan inte spola i toaletten.


Det är sjukt, när man inser hur otroligt bortskämda vi är. Jocke fyllde upp en himla massa vattenflasko i går kväll. Och jag har redan gjort slut på flera av dom. Hur man slösar och bara tar för givet att det alltid, alltid finns obegränsat med vatten.


Vilken värld.


Sen fick det dom som inte har något alls. Tänkvärt. Kanske borde såna här grejer drabba oss mer ofta. Utan vatten eller ström en hel dag, och märk hur beroende vi är av allt.


Lunchen är bokad hos mamma och pappa. Fläsk och löksås. Mmm.

Jocke skulle bli sen hem ikväll, men vi ska göra fiskburgare. Spännande. Premiär, har aldrig gjort det förr.


Nu ska jag dricka kaffe, sen tror jag vi åker till moster en sväng.

Av Lisa Hillbom - 23 mars 2009 19:45

Sååå kul att ha något att se fram mot!


Jag och Therese i egen hytt, och ett till bekant sällskap från gatan!


24/4 bär det av. Ser fram mot det alldeles gräsligt mycket!

Av Lisa Hillbom - 23 mars 2009 17:31

Det vore något! Planerna smids för fullaste muggar, och det vore alldeles ljuvligt.


Jocke deklarerade på internet idag, och det var ett minst sagt positivt besked. Det bara fortsätter blåsa i medvind för oss. Det känns som att vi är värda det. Nu väntar vi bara på mitt besked. Hoppas det håller samma klass!


Barnen och jag blir hemma i morgon med. Ingen feber eller så, men Linus har en förskräckligt grön näsa. Och då ska jag torka den. Ingen dagisfröken. Så i morgon är iallafall spikat, så får vi ta en dag i taget efter det. 


Nu ska jag ta en kopp kaffe med mannen.





Av Lisa Hillbom - 23 mars 2009 09:27

Titta så fint.


Vi har ätit frukost, tvättat oss, klätt på oss. Jag satt mig vid datorn med en kaffekopp, barnen har disco till Astrid Lindgren. Kommer ut i soffan och bevittnar detta kramkalas. Det värmer i mammahjärtat. Åh, mina gryn.


Är ju hemma i dag på förmiddagen, mama kommer upp på eftermiddagen. Ville inte lämna bort dom i 8 timmar när dom är lite sådär. Båda har en envis hosta och Linusen är alldeles grön i näsan. Så vi får se hur läget ser ut i morgon.


Planeringsdag idag ju, så dagis är ju stängt. Så på eftermiddagen åker jag ut till gläntan och planerar lite tillsammans med de andra tjejjorna.

Av Lisa Hillbom - 22 mars 2009 20:59

Några som frågat vart vi hittat var pangfina soffa.


Det säger jag inte.










Joooo. PK:s Möbler i Borlänge. Fanns på lager i grått, men jag är ju så himla beige och brun av mig. Så av den enkla anledningen fick vi vänta i 6-8 veckor.

Ovido - Quiz & Flashcards