Direktlänk till inlägg 31 januari 2009

Dagen efter, kvällen före.

Av Lisa Hillbom - 31 januari 2009 09:46

Visst tog jag mig ut igår. Kameran hade jag med mig också, men det blev inte ett enda kort.


Jag vet inte vad jag ska säga om igår. Det var trevligt sällskap. Men... nä... Jag vette fan! Dels var musiken sådär... nja... mycket låtar man aldrig hört. Ingen partymusik. Dåligt ljud, hördes knappt vad dom sjöng. Klent med folk, dessutom.


Tänkte när jag stod i duschen härhemma: Vill jag, egentligen, gå ut? Orkar jag?

Men jag tog mig samman och gick ändå.

Men jag hade nog haft det bättre hemma. I sängen med min man, en påse godis och en bra film. Så på det viset blir det ikväll. Och nästa gång det är en "vanlig" utgång, så skippar jag nog det. Spar mig till något speciellt istället.


Hemma vid strax efter ett i natt, klämde en panpizza, sen däckade jag. Sååå trött, hade ju vart vaken sen fem!

Men uppe med tuppen i morse! 8.30 hade jag fixat brakfrukost. Tror jag klev upp vid halv åtta.


Saga är pigg och ganska ok. Skulle väl inte vilja påstå att hon är helt frisk, men tillräckligt för att orka bråka om strumpbyxor i morse. Så det tar sig.

Hon vill gå ut idag, så det ska vi väl kunna ordna... Sen blir det pannkakslunch. Och ikväll pasta med kräftor. Ska bli spännande! Har längtat efter det heeela veckan.


Nu ska jag krypa ner i sängen och kika på tv en stund.


 
 
Ingen bild

Jannike

1 februari 2009 22:03

Jag kan hålla med dig om det där med att gå ut. Oftas dagen efter så tänker man, näe varför gick jag ut igår, kunde lika gärna ha varit hemma, myst i soffan med en påse godis och en film. Mycket bättre.
Det är så mycket trevligare att gå ut på en te.x en speciell fest, inte bara en vanlig "gåutkväll".
MAn ändrar sig lite lätt när man fått barn. Man får helt andra prioriteringar! Skulle inte vilja byta bort det för allt i världen. Det är ju det som betyder nåt. Andreas och Isac. Mina allt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Hillbom - 15 december 2010 18:18

http://blogg.mama.nu/mellanhimmelochjord/

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:57

Efter det där inlägget, så borde typ någon tipsa Ingvar Kamprad, sen borde han sponsroa mig med ett fett stort IKEA kök. Ett bondkök där jag och barnen kan kladda loss ordentligt. Med gott om plats?   Vem mejlar Ingvar? ...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:49

Här skulle det ligga ett fint kort, på Sagas mess från köket. Men kameran kaikade ur, så ni får hålla tillgodo utan.   Iallafall så har Fröken hjälp mig att laga mat idag. Ett tips från coachen till alla er som har små matvägrare. Låt dom vara me...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 16:22

Att jag är en sucker för låttexter, det är ju old news för er som hängt med i bloggen ett tag. Vet att ni inte är så himlans många nu, men det känns ok. Nästan bättre. För ni som läser nu, är antagligen uppriktigt intresserade, och läser för att ni b...

Av Lisa Hillbom - 22 oktober 2010 14:13


Jag har många kusiner. Mest på min mammas sida. Vi ses inte jätteofta. Väldigt sällan, faktiskt. Alldeles för sällan.   Och dom gånger vi ses, så kommer det alltid vara... fel. Konstigt. För någon fattas. Kommer alltid fattas.   Lilla Johan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards