Alla inlägg under februari 2009

Av Lisa Hillbom - 1 februari 2009 19:18

Jag har tagit kort på maten. Som värsta proffsfotografen.


Men efter kortet jag la ut igår, så ringde min älskade mamma.


- Det ser ut som Saga fortfarande har magsjuka.

- Ja, jag skrev ju det i bloggen, hon är sliten än...

- Nej, jag menar maten, det ser ut som något som Saga ätit en gång!


Smack. Där satt den.


Så jag lär väl vänta tills jag får till något riktigt galant innan jag törs redovisa min mat på det sättet igen.


DS.

Av Lisa Hillbom - 1 februari 2009 19:08

Tog oss en liten rajd på ettemiddan!


Först åkte vi ner till Farmor & Farfar och fikade lite. Något vi för alldeles för sällan. Men nu fick vi fingrarna ur, och barnen var överlyckliga. Det blev även bestämt att vi skulle göra ett försök till helgen, med att låta barnen sova där. Jistanes, vad ljuvligt det skulle vara. Som det känns just nu, så kanske inte mest för sömnen. Men tänk att få prata med Jocke själv, utan att någon avbryter. Tänk att få äta en lååång frukost, i lugn och ro. Ohhhh... Det är knappt så jag minns hur det är. Hade vi haft liiite mer pengar, så hade vi nog fasen bokat ett hotellrum. Inte långt härifrån. Men bara en paus från hela hemma-livet. Det hade vart det bästa. Men pengarna finns inte riktigt, så vi får stanna hemma.

Men det kommer göra underverk ändå.

Hoppas, hoppas - peppar peppar - att alla får hålla sig friska nu bara!


Sen for vi tillbaka norrut, till mamma och pappa. Åt en alldeles ljuvlig kalvstek, med sås och potatisgratäng. Min mamma är drottning på potatisgratäng, och jag har tyvärr inte ärvt den förmågan. Lite efterrätt och ett bad, sen åkte vi hem.


Nu sitter barnen och kollar på film, sen ska vi kasta dom i sängen. Sen blir det lite ost och vindruvor, innan vi knoppar in.


Fick en köksalmanacka av Svärmor. Med massa recept och grejer. Jättefin. Men lyssna här, eller läs, vilket konstigt ord: Lammacka. En macka, med lamm, alltså. Memn det känns som ett ord. Konstigt. Ungefär som att säga plåttermos tillräcklig många gånger. Det blir ju också tokigt till slut.


Eller... Fatton. Min syster läste i systemkatalogen, och undrade vad det betydde när det stod faTTon. Förstår ni uttalet? Fat-ton. Pucko-Anna.


Lunchen idag. Jag vet inte riktigt... Var Tacopaj. Men jag vet inte om det var så wow som jag förväntat mig. Tror vi åt den för tidigt. Som så ofta när det gäller mat. Man har för bråttom. Ska ha den i matlåda i morgon, säkert mycket bättre då.

Kan tänka mig att det är väldigt uppskattad bjudmat.


Jocke jobbar eftermiddag i veckan. Lite skönt ändå, om jag får säga det. Vi  hittar på lite kul grejer, gör vad som passar oss. Med andra ord, jag bestämmet själv. Hihi. Tänkte ta en vända till badhuset iallafall. Vi ska väl vara ute någon dag också. Hälsa på moster, Bobbe med kanske.

Det skönaste med dom här veckorna är ju att jag slipper hela stressmomentet på morgonen. Jag kliver upp, borstar tänderna, klär på mig och åker. Ljuvligt!


Nu ska vi fixa lite välling och doningar, sen ska trots 1 och trots 2 få sova.



Av Lisa Hillbom - 1 februari 2009 10:58

Titta vad jag hittade. På en helt annan blogg, som jag trillade in på.

Så jag norpade den. Stal den, rakt av.


Ditt namn?  - Lisa Maria Hillbom
Födelseår? -  1983
Hur Lång är du? -  168 cm
Spelar du något instrument? -  Nix.
Dina första tankar när du vaknar? - Saga eller Linus?
Vart befinner du dig just nu? - Framför datan
Biter du på naglarna? - Uäck. Snuskigt ju.
Vad har du för färg på trosorna/kalsongerna? - Vita
Har du några husdjur? Två kattor, en lite kanin.
Är du singel? Nej
Vem är snyggast? - Min Man.
Vem vet mest om dig? - Jag. Och Jocke.
Vad vill du ha just nu? - Vinna lite pengar, kanske.
Ditt mål i livet? - Göra trygga, kärleksfulla, fina människor av mina barn. 
Rädd för? - Mörkret.
Hur gammal är den äldsta person du kysst? - Jag 20, han 35.

McDonalds eller Burgerking? - Donken, alla gånger.
Sjunger du? - Gärna, men det låter illa.
Vad har du för skostorlek? - Vacker blomma kräver stora blad. 41. 42 ibland.
Vill du gifta dig? - Already married to the man of my Dreams!
Kommer du överens med dina föräldrar? - Oja.
Din hårfärg? - Bajsigt brun.
Skor du hade på dig idag? - Har inte vart ut ännu.

Vad sover du i? - Trosor.
Kläder du har på dig? - Mjukisar
Favoritårstid? - Sommar. Men jag gnäller då med.
Favoritmat och dryck? - Åh... Grillat kött kanske. Och potatisgratäng.
Hur svarar du i telefonen hemma? - Ja, det är Lisa.

Hur svarar du i mobilen? - Jaaa?
Sov du ensam inatt? - Nej, tack och lov!

Vad gjorde du kl 08 imorse? - Städade kaninburen.
Vad var det senaste någon sa till dig? - Linus tutte ligger i kaninburen!
Vad är det för väder hos dig nu? - Vitt och lite grått

Godaste glassmaken? - Riktig vanilj.
Drömmer du mardrömmar? - Japp.
Favoritklädsel? - Mjukt och skönt. Bekvämt och praktiskt. 
Favoritgodis? - Choklad.
Hur många kuddar sover du med? 1. En tunn och en tjock. Precis som sällskapet i sängen. Mohahah.
Längtar du mest efter just nu? - Pengar.

Vad luktar det nu om du sniffar lite? - Kattlåda.
Saknar du någon just nu? - Saknar alltid min syster lite.
Snus eller cigaretter? För min del? Blir grön av båda.
Vill du ha barn? - Har redan två. Fler? Osäkert. 
Längtar du till din nästa födelsedag? - Nja.

Är du blyg? - Ja.

Tycker du att du har fin dialekt? - Har aldrig ens tänkt på det.
Tycker du om fester? - Ja, med rätt sällskap.

Tycker folk du är snygg? - Min man tycker det. Det räcker för mig.
Har du använt någon hårprodukt idag? - En hårnål?
Vad har du för planer till helgen? - Långt dit ju. Ingenting.
Vilken åldersgräns tycker du det ska vara på systembolaget? 18
En bra film? - Höstlegender
Vem får en kram? Dom som är viktiga.
Vem får en puss? - Barnen och mannen.

Sprit, cider, vin eller öl? - Bubbelvin.

Hund, råtta eller katt? - Katt.

Av Lisa Hillbom - 1 februari 2009 10:37

... En kort månad. Det är bra. Två-årskalas, sen är det mars! Vi är på rätt väg. Känns alldeles fantastiskt.


Håller bara att tummar och tår för att det ska lösa sig för Jocke. Vi behöver det. Snälla kan någon kasta hit ett jobb åt honom?


Har satt in räkningarna i pärmen, så nu är det ordning på torpet igen.

Ska sätta igång med tacopaj nu. Ska bli spännande. Kokar lite potatis och fiskbullar till barnen, för att gardera mig!


Återkommer med resultat.

Ovido - Quiz & Flashcards