Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Lisa Hillbom - 3 februari 2009 18:43

Och det har gått alldeles strålande idag med!

Vi åkte hem, gjorde en megasnabb dammsugning och åt lite mellanmål, sen drog vi till badhuset! Tror det är något av det roligaste barnen vet. Och så blir dom sååå trötta. Vilket underlättar läggningen lite för mig.


När vi kom hem fick dom rita en liten stund, under tiden jag kokade ris till den färdiga köttgrytan. Smiiidigt.


Mitt älskade lilla flickebarn, är inte som alla andra barn. Andra barn ritar solar, blommor, hästar kanske, huvudfotingar. Ja, ni vet sånt där som barn ritar. Mitt barn, hon utbrister - med största glädje - Mamma, jag har ritat en garderob! En glad garderob.


Shit? Vart ska det här sluta? En garderob?? Hej och hå.


Och Linusen ville inte sova, hör jag nu. Har ligger och ropar på Mamma för fullaste muggar. Men han är liiite för trött för att kliva ur sängen. Så han ligger där och gormar istället.


Idag var det korvgrillning på dagis. Det var kallt och jävligt. Och glöden räckte inte till att grilla korv på. Så jag fick tjoffa in dom i ugnen. Mitt i mitt rigorösa (fint ord, men hamnade det rätt?) bullbak. 120 bullar! Det ni. Något att vara stolt över. Iallafall jag.


Idag beställde jag lite nya kockkläder. Och skor! Kanske jag slipper denna ständiga värk i ryggen.


Onsdag redan, i morgon. Får se om Moster Anna hämtar barnen efter dagis. Blir en lite längre dag för dom annars. Men jag vet inte... är inte så jäkla sugen att åka till bärke för att reda ut begreppen kokerska och köksbiträde... Känns inte så himlans insiprerande. Får väl se hur jag gör.


Annars tror jag vi åker och hälsar på Moster Anna. Kanske kan vi åka tillsammans och hälsa på Bobbe & Lisa också. Vi får se, vi får se.


Unnade mig en kopp kaffe i lugn och ro under bompa. Råkade också slinka ner några småkakor från frysen. Mmm...


Nä. Nu ska jag kasta modeoraklet i säng, och vänta in lillvärsting att han ska ge sig, och somna.


Over.

Ovido - Quiz & Flashcards