Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Lisa Hillbom - 16 februari 2009 20:05

... flyttde ner en utslagen Saga till hennes säng.


En halvtimme senare hör jag en liten fröken ropa efter mamma. Hon var sååå kissnödig.


Så nu ska jag släcka ner, borsta tänderna, ge Saga lite hosmedicin. Sen krypa ner och snacka lite skit med min favorittjejja!


Over.

Av Lisa Hillbom - 16 februari 2009 19:12

Mamma kom upp och åt lite köttbullar och potatis, sen kastade jag kidsen i duschen vid halv sex. Lagomt färdiga till bompa! Perfa.


Knäpptyst hela bompa, sen kom Linus in och ville ha välling. La honom, inte ett pip efter det. Saga kröp ner i min säng, och somnade som en klubbad säl.


Hej och hå. Det var en smidig kväll!


Har precis pillat i mig lite att äta. Blir så rackarns hungrig när jag äter tidigare än vad jag brukar. Eller är det psykiskt? Hihi.

Nu ska jag iallafall ta mig en kopp the, innan jag kryper ner bredvid Sagis.


Jocke jobbar långskift idag, sen vi blir ensamma tills strax efter elva.

Får se hur jag gör med skruttan, om jag bär ner henne, eller om hon får stanna hos oss. Är ju faktiskt lite mysigt...


Av Lisa Hillbom - 16 februari 2009 14:58

... tänk. Den där lilla kroppen.


Magen. Rörelserna i magen, buffarna. Magin.


Åh.


Tänk att man förtränger allt som någonsin vart jobbigt med bebisar. Trots att man gått igenom det två gånger, så inbillar jag mig att det är fluff och rosa moln.


Trots att jag vet, att det är minst lika mycket tårar, svett och smärta.


Men jag skulle lätt göra det igen. Alldeles för lätt.


Undrar om jag någon gång kommer få vara med om det igen.


Kanske. Kanske när läget är mer stabilt. När allt är lite tryggare, lite lugnare och vi har kommit lite längre.


Kanske då...

Av Lisa Hillbom - 16 februari 2009 13:49

Så var man tillbaka på jobbet igen! Trött... Känns att kroppen inte riiiktigt tagit igen sig. Men det går bra ändå.

Blev stressigt idag, då vi hade samverkansgrupp som drog ut på tiden. Men det gick väl ändå... In på apoteket och Ica under lunchen! Och apoteket får man iiinte ha bråttom hos.


Jocke var med Saga till doktorn idag. Hon fick penicillin för infektionen i kroppen, och penicillinsalva till såren i ansiktet. Det där lät ju jätte illa, men det är mer som små fläckar runt munnen. kopmmer säkert försvinna ganska snabbt med den där salvan.

Linus hade 37,4 i temp i morse, så äntligen, äntligen har det gett sig på honom.


Men trött är han! Mamma lappade den timmen när Jocke åkte till jobbet fram tills att jag kom hem.  Saga sov, men inte Linusen inte. Sen hann jag bara hem, så kröp han upp i soffan och däckade. Nisse då.


Idag kom mina fina muffinsformar! Sååå nöjd. Kanonfina. Tror jag och Saga ska baka lite muffins för att prova!


Mamma kommer upp sen igen och äter lite mat här. Tror jag ska göra köttfärslimpa eller köttbullar. Har inte riktigt bestämt mig.

Vi får ful siii...


Nu ska jag iallafall dricka en kopp kaffe, innan eftermiddagens bestyr drar igång.



Ovido - Quiz & Flashcards