Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Lisa Hillbom - 22 februari 2009 20:18

Har funnits där i typ en vecka nu. Kebab, kebab, kebab. Denna ständiga kebabröst börjar trötta ut mig. Kebabrulle. Åh. När ska behovet stillas?


Idag blidde det kalops, till hela familjens stora glädje. Det var verkligen skitgott, men jäklar vad mätt man blir! Jistanes. Det lägger sig som bomull i maggen.


Sen blev det dusch och bompa, sen ner i sängen. Linus vägrade. Han somnade väl runt åtta. Jocke tog den fajten. Jag sprang ner en gång när Jocke var på toa, och Linusen blev hysterisk. Jag fixar inte riktigt sånt där. Mitt mammahjärta går typ... sönder. Det gör alldeles för ont. Då tar jag upp honom, och sen är det kört. Så idag blev det Jockes fajt.


Vi har iallafall vart ute med barnen idag. Första dagen på länge. Men idag fick dom leka sig riktigt less! Perfekt ju. Är ju så sjuuukt mycket snö, så jag har nog aldrig sett något liknande.

Därför kändes det självklart att hugga in och bygga en alldeles egen igloo på baksidan. Eller jag högg väl inte in så mycket... hihi.


I morgon är det full fart igen. Dagis 06.45 Men det brukar inte vara något problem. Kidsen är ju så fasligt morgonpigga ändå. Så vi brukar vara uppe runt där. Och jag har ju förmånen av att jobba på samma ställe som jag har barnen, så om vi trillar in några minuter försent, så är det inte hela världen. Brukar oftast sätta mig med dom i lekhallen en liten stund, och ta en kopp kaffe innan jag kör igång. Så vi har lugna och sköna morgnar.


Och i morgon är det cellprov. Ska inte bli något annat är sjukt spännande att se hur det går. Har ju vart i hela karusellen förut. Så jag blir inte förvånad om vi ska göra om hela proceduren. Får väl hoppas det går bättre.

Förra gången blev det ju bara så onödigt utdraget, eftersom jag skulle skjuta på min mens och massa grejer... Och helt plötsligt var jag så hiskeligt lättretlig. Och helt plötsligt la jag ihop 1+1 och insåg att vi skulle bli 4. Så kan det gå. Ett litet frö i magen, såg till att hela proceduren var tvungen att skjutas på i nästan ett år. Där ser man.


Men det blev ju bra till slut. Eller det visar sig väl om några veckor.


Men resultatet av fröet i magen kan jag inte ge mer än fulla poäng. Och på Fredag blir mitt lilla frö 2 år.

Av Lisa Hillbom - 22 februari 2009 14:24

Känns som jag borde få lite bonuspoäng när jag är såhär grymt huslig.


Kalopsen har nu stått och puttrat i snart två timmar.


Åh. Så duktig jag känner mig.

Av Lisa Hillbom - 22 februari 2009 08:14

Japp. Då vaknade Saga och skulle upp. Vad fasiken gör man. Drog ut madrassen i vardagsrummet och somnade om till alldeles nyss. Skönt. Men Saga har suttit vid TV:n heeela morgonen.


Det blev rörigt för Linusen igår. Han ville inte sova. Var nästintill hysterisk.


Då kom Jocke på det. Han är aldrig iväg sådär, bara någon timme med några andra än oss. Det händer ytterst sällan. Oc när det väl gör det, så blir det tydligen jätterörigt för honom. Parveln.


Idag har vi lovat barnen att gå ut en sväng med lite bullar och varm choklad.


Ska även koka kalops idag, husligt värre. Så den sätter jag på alldeles runt lunch, så får den stå och puttra hela dagen. Blir smaskigt ikväll.


Nu ska jag steka lite ägg till frulle.


Over.

Ovido - Quiz & Flashcards