Alla inlägg den 23 februari 2009

Av Lisa Hillbom - 23 februari 2009 19:17

Idag när vi åkte till dagis, och svängde in på vägen till dagis, så sa Saga


- Meeen. Det där är ju inte vårat dagis! (pekade på ett ålderdomshem) Det där är ju alla tantbröder och farbröders dagis!


Sååå gulligt.

Av Lisa Hillbom - 23 februari 2009 18:23

Idag fick jag min efterlängtade kebabrulle! Gött!

Och det är ju kanoners när en kebabrulle mättar tre magar! Så förvånade vi blev, då vi hade köpt chickenbits och pommes till barnen. Båda slukade kebabrulle istället! Oväntat.


Cellprovstagningen gick åt skogen. Hoppade upp i stolen med BM avblåste det hela snabbt, då hon insåg att det skulle göra på toook för ont, eftersom jag var så förstörd av penicillinet.

Så i morgon blir det att ringa vårdcentralen för en tablett diffulcan. BM sa det själv, att det finns ingen anledning att kladda med pevaryl eller liknande när det är sådär illa. Tack för det.

Så, ny tid den 17 Mars.

Och så ska jag komma ihåg det, nästa gång jag är tvungen att äta penicillin. Att be om ett sånt där piller direkt.

Ocket skit.


Jocke pular med bilen, och jag har fixat i ordning barnen för sängen. Dom sitter i soffan och kikar på Nicke Nyfiken och äter lite frukt. Snart ska jag kasta ner dom i sängen. Hålla tummarna för att det går bättre med honom idag.


Jobbet och dagis gick som smort. Barnen var sååå glada över att vara tillbaka efter två veckors sjukfrånvaro! Två veckor. Inte dåligt.

Och Jobbet gick bra. Har redan hunnit beställa, och gjort en matsedel för sex veckor. Nice.

I morgon är det semmeldag, och det blir semlor till mellis. Har beställt bullar, ska bara smeta på lite grädde. Kanske ha i lite vaniljsås eller så... Gött.


Hade sån tur så att mammis och pappis hade beställt semlor till oss! Vilket lyx. Så i morgon blir det eftermiddagsfika här hemma!

Av Lisa Hillbom - 23 februari 2009 14:26

Sitter på jobbet och väntar in tiden till mitt cellprov. !5.15.


Blir så less på hela skiten. Fick ju penicillin i höstas, för bihåleinflammation. Så blir jag förstörd i underlivet i veckor efteråt av den där jävla medicinen. Nu när jag fick penicillin för luftrörskatarren, så åt jag bara så¨många jag behövde för att må bra. Sen sket jag i det, i hopp om att slippa dessa vidriga biverkningar.

Där sket jag en lök.


Som ett brev på posten. Till råga på allt, så svider det satan när jag kissar.

Så det vore väl kanon! En urinvägsinfektion och penicillin IGEN. Och sen svamp.


Och så börjar vi om. Och så rullar det på. Bajs.

Ovido - Quiz & Flashcards