Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Lisa Hillbom - 9 februari 2009 18:24

Min lilla skruttmajja. Jag tyckte jag var så snäll som gjorde en prinsesskrona till henne på eftermiddagen. Sen kom jag på att hon har ju en prinsessklänning också. Inte så smart såhär i efterhand.

Pumps, som pricken över i:t.


Hon hjälpte mig göra ugnstekt falukorv och potatismos. Och det var så roligt! Hela utstyrseln på, och miljoner frågor! Mamma, hur kan potatisen bli mos??? Nu fick hon se hela proceduren. Det var verkligen lyckat, för hon kunde vara med och göra så mycket.


Men sen, sen hände något.

Vid matbordet sätter hon sig, fortfarande med alla dessa kläder på sig, och säger bara: Prinsessan vill ha av aaallting!


Oj?


Fortsätter när hon ska ner och hämta pymmis.

- Mamma, prinsessan är kissnödig!

Öh. Jaha? Kissa, då.


Sen var det en diskussion, för hon ville ju ha prinsessgrejerna utanpå pymmisen. Men jag förklarade att kronan skulle gå sönder om hon sov med den, så det var ganska enkelt att avstyra.

Men hon har sagt god natt till grejerna, så jag kan tänka mig att det är det första som det kommer frågas om i morgon.

Hon njuuuter så, av att vara hemma med oss. Vi gör ju ingenting. Dajsar lite, kollar på tv. Bara myser, eftersom det inte finns ork till något annat. Och jag tror att det är lite tack vare det, det var längesen jag såg henne såhär nöjd, lugn och glad.

Känns bra.


Linusen däremot. Han har precis däckat i soffan med 39 graders feber. Han har en rackarns hosta som inte ger sig. Jocke blir hemma med oss i morgon, men på Onsdag kan nog han gå och jobba. Då fixar jag nog att ta barnen själv känns det som. Men jag ska inte säga för mycket.


Föresten, jag lagade mat idag! För första gången sen i Onsdags. OCH plockade bort efter mig. Jag har ju gjort en tarvlig insats då och då, men inte en hel middag, med bortplockning. Men Jocke slapp. Skönt för honom med ett litet brejk.

Får han se till att ta en öl och whiskey ikväll och ta död på alla eventuella basilusker!


Over.

Av Lisa Hillbom - 9 februari 2009 16:05

Och han med för den delen! Grann, alltså.


Tänk er hur deras lilla bäääs kommer bli att se ut.


Can´t wait.

Av Lisa Hillbom - 9 februari 2009 15:55

Det gör det. Piggare idag. Men lååångt ifrån frisk. Blir fortfarande alldeles slut vid minsta lilla påhitt.


Som att jag var tvungen att åka och hämta min medicin. JAG? Bara för att vi är så puckade att vi inte fixat en sån där fullmakt. Idiotiskt ju.

Passade även på att gå in på systemet och köpa några öl och en flaska whiskey till hjärtat mitt. Som tack för hur han för tillfället sliter arschlet av sig här hemma just nu.

Köpte även en liten tackpresent till Linda.


Mitt dåliga samvete kröp även fram lite när jag låg bredvid Linusen och han skulle sova middag. Tänkte också sova, men kom fram till att Saga fått tagit lite mycket skit av mig nu när jag vart sjuk. Så jag gick upp och pysslade lite med henne istället. Prinsesskronor och gud vet allt.


Idag har vi även premiärat med semlor! Saga åt upp grädden, Linus ratade den helt, jag åt upp halva... Succé? Nja.


Linusen har 38,5 idag. Märks väldigt väl. Jag är feberfri. Sååå skönt. Första dagen på ett tag utan alvedon och ipren.


Var in på apoteket ju. Passade på att bunkra upp medicinskåpet. Plåster, sårrengöring, samarin, alvedon vuxen+barn, ipren vuxen+barn, nässpray. Treo och vuxennässpray fanns redan hemma. Så nu är det fritt fram att bli sjuka! 411 kr. Pust. Plus min hostmedicin och penicillin. 200 kr till. Smack, liksom.


Min syster var med i tidningen i Lördags, och vi missade det. Men hon sa att det var en suddig bild, så jag bifogar en bild från världens finaste bröllop, med världens två roligaste bröllopsfester. Jistanes. Ni borde gifta er mer ofta. Mohaha!

Visst är hon grann?

Ovido - Quiz & Flashcards