Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Lisa Hillbom - 15 februari 2009 18:02

Nu ligger barnen nerbäddade i vår säng och tittar på bompa. Pymmis på, och rena ungar. Saga är smord med gud och hans salva i fejjan. Munsår, sår runt näsan och alldeles fläckig och irriterad i hyn. Fialottan.


Hon hade 39 i temp, så det blev lite febernedsättande. Jocke ska ner med dom till vårdcentralen imorgon, är det tänkt. Ännu en checkup. Likabra det. Ta några dagar i taget, sen kolla om dom igen.

Skulle tro att hon iallafall åkt på något liknande som det jag hade. Hon säger att det gör ont i hjärtat, men jag skulle tro att hon menar bröstet. Håller hon sig lugn under kvällen avvaktar vi tills i morgon. Blir det värre får vi åka upp till akuten. Men vi avvaktar och ser.


Pizza och bullar blev det iallafall!


Nu är vi typ alldeles för proppmätta. Paltkoma.


Jag hoppas att jag och Jocke blir som mamma och pappa när vi blir stora! Det där lät ju märkligt. Men när vi blir äldre, och våra barn är utflugna. Dom är så fina. Pappa pysslar och donar för att mamma ska få en så otroligt fin present när hon fyller år på Torsdag. Jag tycker att det är otroligt fint att det finns så mycket kvar, trots så många år.


Så hejjar jag för att jag och min Man ska bli.

Av Lisa Hillbom - 15 februari 2009 14:40

Vad fan. Vi tröttnade på att göra ingenting. Så nu är degen på jäsning.


Linus har sovit i ganska exakt tre timmar nu. Saga hade nog behövt en eller två timmar också, med tanke på hennes 38,5. Men envis som hon är...


Så nu blir det bullbak, sen hemmagjord pizza.


Jag har fått lite ångest-ont-i-magen. Jocke måste ha ett nytt jobb. Nu har jag kommit till det här läget att bortajobb duger också. Han måste ha ett jobb. Ska han stämpla gör vi ett inkomstbortfall på typ 8-9 000 kr i månaden. Rent. Det är myyycket pengar. Jobb? Vart är ni?


Vi behöver grejer. Vi hade precis kommit igång med allt sparande efter föräldraledigheter. Vårt köksbord håller på att rasa ihop. Vi har ännu inte köpt lister till vårt blivande datarum. Jag vill få vårat riktiga svorum färdigt, så att vi kan dra alla kablar som dom ska vara.


Jag vill vinna en miljon. Eller, nej. Jag nöjer mig med ett jobb till Jocke.


Snälla Gud, ordna det här åt oss.

Av Lisa Hillbom - 15 februari 2009 09:37

Har det gett med sig? Saga är nog feberfri, Linus hade 38,2. Så det ser ju ut som att det går åt rätt håll! Skönt. Kanske kan vi ta oss ut en sväng idag, så att vi får lite frisk luft.


Ska bli otroligt skönt att komma till jobbet i morgon. Jistanes! Det känns liiite som att jag håller på att explodera på allt och inget härhemma nu. En vecka, bara inne, på varandra. Ja... Det håller liksom inte.


Får se vad vi hittar på idag.

Ovido - Quiz & Flashcards