Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

Eftermiddagshandla?

Av Lisa Hillbom - 25 mars 2009 19:46

Nä. Det är inget för oss. Fy, så stressigt det blir. En halvkrasslig puppas, hungriga, trötta... Dömt att misslyckas, ändå ger man sig på att försöka.


Kommer precis hem från en skön kvällspromenad. Kände att jag behövde "andas" lite, nu när jag vet att jag har två hela dagar till att vara ensam med barnen. Känns liksom så, nu när Jocke jobbar dagtid. Men det är väl en vanesak.


Apropå Jocke. Idag ringde dom från Granngården, och ville boka intervju med Jocke! Han har ju jobb nu, som han verkar trivas grymt bra på. Men jag tror ändå att de är en kick för egot! Det är nästan så man blir lite stolt över karln sin!


Köpte en ny gardin till köket idag. En beige hissgardin. Ska försöka få tag på en människa i Falun, som har det här ute på blocket.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80035920

Nupris 900 kr, hon vill ha 600 kr. Och jag försöker pruta ner det ännu lite till, eftersom det är en bit att åka. Får se.

Skulle passa finemang i köket, nu när vi flyttat in matbordet i vardagsrummet. Låer konstigt, men ja... Mycket bättre blev det. Köket blev rymligare, och vardagsrummet trevligare.

Hinner säkert ändra oss fler gånger, men just nu känns det här som bästa lösningen.


Och i morgon ska vi försöka ge oss ut till Granngården. Får se hur piggelin Pjupin är. Vi ska handla lite frön, jord och smått o gott. Jag är ju inte så händig gällande sånt där, den genen fick min syster. Hon donar med sina pelargoner som en liten tanta. Men jag... nä. Oftast när jag tvättar fönster och byter gardiner, så köper jag nya blommor. Helst krukor också. Guuud, så onödigt. I know, but i love it!


Till kvällsmat blev det såklart våfflor. Lite macka, ägg och yoghurt därtill, då jag absolut inte står mig på våfflor. Köttfärslimpan till lunchen räckte till luch till oss i morgon igen, och en matlåda till Jocke. Me like. Praktiskt som tusingen.


Nu blir det nog en kopp the, så ska jag kika över kvällens tv-utbud.

 
 
Ingen bild

mammis

25 mars 2009 22:08

Jaa herregud , Annsingen och hennes pelargoner! Kommer du ihåg när hon fick det där lilla växthuset hon så hett hade önskat sig? Våfflor,våfflor våfflor och inga av dem får jag!!!!

 
Ingen bild

Annsingen

26 mars 2009 08:33

Jag minns det lilla växthuset. Oljade in trä kanterna minns jag. Blev tjusigt! Undrar om jag har kvar det??
Men du syster, man kan ju inte få alla bra gener. Du fick ju mat och bak generna, dom sitter inte direkt jag och klämmer på!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Hillbom - 15 december 2010 18:18

http://blogg.mama.nu/mellanhimmelochjord/

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:57

Efter det där inlägget, så borde typ någon tipsa Ingvar Kamprad, sen borde han sponsroa mig med ett fett stort IKEA kök. Ett bondkök där jag och barnen kan kladda loss ordentligt. Med gott om plats?   Vem mejlar Ingvar? ...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:49

Här skulle det ligga ett fint kort, på Sagas mess från köket. Men kameran kaikade ur, så ni får hålla tillgodo utan.   Iallafall så har Fröken hjälp mig att laga mat idag. Ett tips från coachen till alla er som har små matvägrare. Låt dom vara me...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 16:22

Att jag är en sucker för låttexter, det är ju old news för er som hängt med i bloggen ett tag. Vet att ni inte är så himlans många nu, men det känns ok. Nästan bättre. För ni som läser nu, är antagligen uppriktigt intresserade, och läser för att ni b...

Av Lisa Hillbom - 22 oktober 2010 14:13


Jag har många kusiner. Mest på min mammas sida. Vi ses inte jätteofta. Väldigt sällan, faktiskt. Alldeles för sällan.   Och dom gånger vi ses, så kommer det alltid vara... fel. Konstigt. För någon fattas. Kommer alltid fattas.   Lilla Johan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards