Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Ensam igen...

Av Lisa Hillbom - 29 mars 2009 10:31

Jaha. Då var det jobbdags för Jocke igen. Ensam här hemma, med barnen. Igen.


Men det har gått ganska ok. Ställde ju fram klockan, så idag sov vi till åtta! Lyxigt, sen låg vi i sängen till nio, innna vi gick upp och fixade frukost.

Har tumlat en maskin, satt på en ny, tömt diskmaskinen, städat och utfodrat djuren, dammsugit och torkat av lite snabbt. Det ni.


Har vart så otroligt klippsk att jag lovat barnen pannkaka till lunch. Pust. Klockan är halv elva nu, och vi ska vara på kalas ett. Jippie. Så det är snart dags att ställa sig och köra igång. Ska försöka hinna med en dusch också.


Måste erkänna att när det är såhär mycket att göra hemma, och Jocke jobbar dom här tiderna, så ska det blir grymt skönt att åka iväg på kryssning! Vilken paus det kommer att bli! Bara sätta sig på den där bussen och veta att man får prata ostört, med folk man tycker om, i 24 timmar. Det händer inte ofta! Längtar som tusan.


Måste erkänna att jag hoppas, hoppas att Jocke får börja jobba skift snart. Det här var inte kul.


Nu ska jag kika igenom tidningarna en sväng, innan jag kör igång med nästa rusch.

 
 
Ingen bild

Therese

29 mars 2009 11:47

Ja du vännen, vist är det tufft o ha det så här med jobb?! Skulle oxå vilja att vi jobbade skift. Men vi får skatta oss lyckliga som har jobb i dagens samhälle. Ni kommer nog på en lösning snart, men det kan ta ett tag, det gjorde det för oss. Men man fixar det!! Håll ut bara. Tänk att det är mindre än en månad kvar nu till vi får komma iväg o umgås o bara vara =) Ses om en stund!! Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Hillbom - 15 december 2010 18:18

http://blogg.mama.nu/mellanhimmelochjord/

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:57

Efter det där inlägget, så borde typ någon tipsa Ingvar Kamprad, sen borde han sponsroa mig med ett fett stort IKEA kök. Ett bondkök där jag och barnen kan kladda loss ordentligt. Med gott om plats?   Vem mejlar Ingvar? ...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:49

Här skulle det ligga ett fint kort, på Sagas mess från köket. Men kameran kaikade ur, så ni får hålla tillgodo utan.   Iallafall så har Fröken hjälp mig att laga mat idag. Ett tips från coachen till alla er som har små matvägrare. Låt dom vara me...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 16:22

Att jag är en sucker för låttexter, det är ju old news för er som hängt med i bloggen ett tag. Vet att ni inte är så himlans många nu, men det känns ok. Nästan bättre. För ni som läser nu, är antagligen uppriktigt intresserade, och läser för att ni b...

Av Lisa Hillbom - 22 oktober 2010 14:13


Jag har många kusiner. Mest på min mammas sida. Vi ses inte jätteofta. Väldigt sällan, faktiskt. Alldeles för sällan.   Och dom gånger vi ses, så kommer det alltid vara... fel. Konstigt. För någon fattas. Kommer alltid fattas.   Lilla Johan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards