Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Min Älskade Lilla Unge!

Av Lisa Hillbom - 27 februari 2009 19:24

2 år idag. Tänk. Tänk vad dom små liven totalt vänder upp och ner på våra liv. Vad som händer i kroppen, alla känslor. Som stormar.

Man kan inte förstå. Man kan inte förklara.

Och varenda gång - varenda, eviga liten gång - det händer, och fungerar, så är det ett mirakel. Den där lilla ärtan i magen, som kommer ut som en liten människa med tio fingrar och tio tår. Det fungerade! Och den lilla näsan. Sååå perfekta.


Ja, svammel. Men ibland blir det känslosamt.


Min Älskade födelsedagsunge sover gott. Han har vart hos moster och busat, Bobbe och Lisa har vart här (har Lisa gått och blivit hans första kärlek?), vi har firat med glass till efterrätt, han har fått Fredagsmys framför bompa, Pappa har läst Nicke Nyfiken och så somnade han som en stock! Skulle tro att han är jättenöjd med sin dag.


I morgon blir det full fart. Tårtan står i kylen, färdig att garneras. I morgon ska det städas, blåsas ballonger och fixas fika. Ska bli trevlig att ha lla här. Tycker om det. Och det händer alldeles för sällan.


Skämdes idag, när jag insåg att vi inte sett min Bobbe & Lisas lägenhet ännu. Men vi har vart sjuka och det har vart alldeles fullt upp... Men ändå. Det är tråkigt.


Idag fick jag se Annas vagn! Så otroligt fin var den. Våra liv förändras. Tänk. Naturligtvis inget konstigt med det. Men ändå... Livets lilla gång. Men ändå så fascinerande. Min lillasyster ska bli mamma... Helt knasigt!


Nä. Jag märker att jag bara svamlar en massa tok. Så jag lägger ner istället.

Over.


Föresten... Har skrivit detta för längesen. Men jag klistrar in det här ändå... Eftersom det är Pjupins födelsedag och allt. Berättelsen om när lilla fis kom till världen.

Nästa inlägg ----->

 
 
Sara

Sara

27 februari 2009 22:39

Grattis lilla Linus. Hoppas du haft en jätte rolig dag och får en kul dag imorgon.
Kramar Sara

http://saranordbergs.blogg.se

 
Maria Karlsson

Maria Karlsson

28 februari 2009 01:53

Tiden går verkligen riktigt fort. Linus har blivit så stor :) Kan knappt tro att Leo fyller två snart :O haha. Hoppas allt är bra. Kramar

http://slowmotiondaylight.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Hillbom - 15 december 2010 18:18

http://blogg.mama.nu/mellanhimmelochjord/

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:57

Efter det där inlägget, så borde typ någon tipsa Ingvar Kamprad, sen borde han sponsroa mig med ett fett stort IKEA kök. Ett bondkök där jag och barnen kan kladda loss ordentligt. Med gott om plats?   Vem mejlar Ingvar? ...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 17:49

Här skulle det ligga ett fint kort, på Sagas mess från köket. Men kameran kaikade ur, så ni får hålla tillgodo utan.   Iallafall så har Fröken hjälp mig att laga mat idag. Ett tips från coachen till alla er som har små matvägrare. Låt dom vara me...

Av Lisa Hillbom - 5 november 2010 16:22

Att jag är en sucker för låttexter, det är ju old news för er som hängt med i bloggen ett tag. Vet att ni inte är så himlans många nu, men det känns ok. Nästan bättre. För ni som läser nu, är antagligen uppriktigt intresserade, och läser för att ni b...

Av Lisa Hillbom - 22 oktober 2010 14:13


Jag har många kusiner. Mest på min mammas sida. Vi ses inte jätteofta. Väldigt sällan, faktiskt. Alldeles för sällan.   Och dom gånger vi ses, så kommer det alltid vara... fel. Konstigt. För någon fattas. Kommer alltid fattas.   Lilla Johan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards