Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Lisa Hillbom - 25 januari 2010 18:37

När jag ser det här, kan jag inte låta bli att bli fundersam...


Abbe har samma "fel" som dom funderade på om Linus har. Såklart kan man prata på olika sätt, trots samma fel.


Men jag vet inte... Linus har inte det där "sch"-ljudet. Eller hur jag ska förklara.


Jag vet inte. En sak vet jag. Jag kommer grubbla ihjäl mig.


http://www.youtube.com/watch?v=Wkqr7tdvtdk

Av Lisa Hillbom - 25 januari 2010 14:26

Mycket spänningar släppte idag.


Det var laddat värre i morse när det bar av mot Falun. Linus med sin lilla plåt-spiderman-väska med mackor i, och mamma med en kaffetermos. Nördigt värre.


Vi kände oss sådär nöjda efter en timme hos logopeden. Jag vet inte om det kändes som vi fick ut något av det. Tills det där samtalet kom. Lodopeden ringde upp efter en timme ungefär, och hon hade då konsulterat med en kollega. Vill påpeka att tjejen vi träffade var otroligt ung, och säkert ganska nyutbildad. Hon spelade in allt, så hon kunde ju spela upp det sen. Vilket hon antagligen gjorde.


Och som jag själv googlade fram för två månader sen, så misstänkte han samma sak.


"Det låter som att han inte sluter tätt mellan gommen och näsan".


Exakt.


3/2 ska vi tillbaka igen. Mycket spännande och otroligt skönt att det händer något. Och att det händer snabbt.


Saga stannar hos mormor och morfar en natt till. Så ikväll blir det räkor, kräftor, ostar, kex och frukt. Bara vi tre, i soffan. Lyxigt.


Först lite städ, plock och packning inför dagis i morgon.


Over.

Ovido - Quiz & Flashcards