Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Lisa Hillbom - 6 januari 2010 16:15

Skulle ju dega heela dagen. Men nåt hände.


Min första tanke när jag fick myror i brallan var att åka och klämma på LillTjock. Bebis-abstinensen kom krypande, och då beger man sig mot Ludvikahållet. Antingen så stannar man i Hagge, eller så fortsätter man en bit till. Mitt mål var att fortsätta en liten bit till, och klämma på Albin alltså.


Bylsade på mig (allt utom strumpor!!!) och klev ut till bilen. Död.


Jaha. Plan B. Städa. Sagt och gjort. Barnens rum är helt genomrensat efter julens påfyllning. Alla julsaker är borta. Det luktar rent, det ser rent ut, det är rent! Me like. Så snart blir det kyckling och pommes, sen tror jag vi fixar till lite varma äppelbitar i ugnen, med kanel och socker till efterrätt. Lite vaniljglass till det. Ska man, så kan man lika gärna göra det ordentligt!


Veckans vägning visade -0,7. Totalt -7,6. Mätning vid midjan var det också dags för. - 15 cm. Det ni! Hejja jag.


Det här med strumpor. Jag hatar strumpor. Det är det värsta som finns. Dom är knöliga, varma och otäcka. Så trots att det är -26 grader kallt ute, som idag, så går jag barfota i mina vinterkängor. Dock inte på vovvepromenader, men alltid annars. Jag bylsar alltså på mig från topp till fotknöl, ej från topp till tå.


Nu ska jag fixa färdigt kycklingklubborna, sen lämnar jag över pommesen till Jocke.


Jag då. Jo, jag ska ner till duschen och raka av mig långkalsongerna. Mohaha!

Av Lisa Hillbom - 6 januari 2010 11:06

Det är kallt. Mycket kallt. Tillräckligt kallt för att jag ska ligga i soffan heeela dagen. Inte lyfta ett finger i onödan.


Rostmackor och oboy till frukost. Sällan det händer. Men det är ju så sjukt gott. Sen har jag gosat med Linusen i soffan en timme eller två. Ska snart ta tag i lunchproblemet. Middagen blir kycklingklubbor och pommes. Lika bra att passa på när man ändå är onyttig.


Kortis med Bosse idag, det fixar Jocke. Och jag tror vi får blåsa av upläxningen av Bosse idag, för det är banne mig för kallt. Och jag gissar att det är ännu kallare där ute i Furboskogarna!


Det blev en konstig vecka det här... Måndag först. Sen blev det liksom Fredag igår. Sen Söndag idag. Sen Måndag i morgon. Sen Fredag. Eller nåt. Knasigt.

Nästa vecka blir det full speed igen. Gissar på en klubbad familj nästa Fredag. 


Och dop nästa helg också. Liten Tuva ska döpas.


Nä. Nu tar jag mig en kopp kaffe och återvänder till soffan.

Ovido - Quiz & Flashcards