Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Lisa Hillbom - 3 januari 2010 19:47

Tack, Mamma Lisa, för tillståndet. Nu får mina bloggläsare (och en massa nyfikna släktingar) titta Fasters Gull.


    

Av Lisa Hillbom - 3 januari 2010 16:54

  


Gissa om en viss Fru Hillbom fick bråttom hem, när Herr Hillbom ringde under vovvepromenaden och berättade att vi hade finfrämmande.


Bobbe, Lisa & sötaste, sötaste Tuva.


Sitter och trycker på en bild på miraklet, men har inte fått OK från de två som äger upphovsrätten på alla bilder på lilla Fröken. Så jag inväntar ett litet sms från dom. Så förhoppningsvis så kommer en bild ikväll.


Linus är stuptrött. Han ligger i sin säng, för det enda han gjorde vid matbordet var att gråta. Tror det är två barn som behöver få lite ordning på torpet. Riktiga matvanor och ordentliga sovrutiner. Jullovet har ju gjort allt i deras vardag till kaos. Hela deras värld är väl uppochner.

Han kan inte sova nu, sa Jocke. Jodå, sa Mamma Mu då. Ber grynet om att sova, så är inte jag den som är den med att kasta honom i säng! Trots att klockan är fem.


Dagens tips: Se bild. Så otroligt ljuvligt, fantastiskt gott. Väljer lätt bort kaffe för det här. Kan vakna mitt i natten och bara tänka på mitt morgonthe. Fast egentligen inte, för det är för gott för att dricka till frukost. Man ska dricka bara det. Och njuta. Alla ni som dricker the. Köp, köp, köp.


Over för nu då. Tills det där sms:et kommer.

Av Lisa Hillbom - 3 januari 2010 13:12

    



Och det var grisigt jävla kallt. Oh, my god, säger jag bara.


Det var så hiskeligt kallt att det hela slutade med att vi gick in och fikade körv. Men det funkade det också. Linus avvek från brottsplatsen liiite tidigare än resten av oss. Men så sena var vi ändå inte på att hänga efter.


Så nu har jag precis värmt upp mig med en kopp the, nu väntar en promenad med Bosse.


Herregud, så smidig jag är. Not.


Väl hemma bliur det en het dusch. Ända tills pelletsen tar slut. Bara för att Jocke ska ha något att göra. Mohahah!

Ovido - Quiz & Flashcards