Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Lisa Hillbom - 20 januari 2010 11:39

Min dotter är helt fantastiskt ljuvlig. En större liten funderare får man leta efter. Jag vet nog inte hälften av vad som rör sig i hennes lilla huvud.

Men lite kommer ju fram då och då...


Att hon väldigt gärna vill ha en bebis i magen vet jag. Och igår vid middagsbordet börjahon prata om det - igen! Typ, såhär lät det:


Saga: När jag blir stor ska jag ha en kille och sen ska vi ha en bebis.

Linus: Får jag bli din kill?

Saga: Det kan jag ju inte bestämma nu heller. Vi får se. Men jag ska iallafall ha en egen kille och bo med.


En liten paus, då hon antagligen utvärderade sin boendesituation för tillfället. Sen kommer det klockrena:


"En sak vet jag iallafall, och det är att jag ska inte bo med den här familjen"


Kaboom! In your face, mamma och pappa. Haha! Hon är så kul.


Hon brukar vara påväg ifrån oss ibland. När hon blir sur och så. Då ska hon oftast flytta till Therese, mittemot. Men vi får väl se. Än så länge bor hon iallafall kvar hos oss.

Ovido - Quiz & Flashcards