Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Lisa Hillbom - 17 januari 2010 15:11

      



Herregud, så roligt det var! Jistanes. Absolut nåt av det bästa med att ha barn, är att man får leka igen. För det finns få saker som är så hysteriskt roliga som att åka pulka.


Fika var med, och vi åkte i typ en och en halv timme eller så. Ohh. Så kul. Tyvärr var Saga alldeles för vild och gaaalen i backen, så jag hann fasen inte få nåt kort på henne. Linusen var det andra bullar med. Han satt mest och drack varm choklad och fikade.


Och begrundade eländet, liksom.


Slänger in ett litet kort från dopet också. Båda mina gullungar.


Söndag igen. Ska snart dra igång med middagen. Vill vara färdig i tid, eftersom barnen helt ska sova vid sex eller så. Tidig, tidig morgon i morgon bitti. Fiskgratäng eller Fisk och Äggsås... Får se vad jag känner för.


Min man håller på att göra slut med mig. Jag har råkat köra sönder vårat staket på gården. Dom flesta tänker nog nu; det var ganska väntat.


Sen har jag råkat gått in i skåpdörren på badrumsskåpet, så den trillade liksom av igår. Shit happens.


Idag råkade jag kliva på skohyllans lite svagare del. Och... ja. Ni förstår att den pajade liksom. Och Jocke håller på med massa lim och grejer och muttrar över att jag inte är rumsren.


Åh, som han älskar mig, den där mannen.

Ovido - Quiz & Flashcards